Drodzy Rodzice z grupy „Kangurki „i „Sówki”.

W związku  z zaistniałą sytuacją związaną z zawieszeniem placówek oświatowych chciałybyśmy zaproponować  pomysł na jutrzejszy dzień do pracy w domu, który jest  zgodny z naszym planem miesięcznym w oparciu o podstawę programową wychowania przedszkolnego.

Proponujemy, aby włączyła się w tą pracę cała rodzinka. Niech ten czas będzie wesoły i twórczy.:)

18.03.2020
Temat tygodnia: „W marcu, jak w garncu”

Temat dnia: „Marcowa pogoda”.

Cel ogólny:
• zainteresowanie dzieci różnymi zjawiskami atmosferycznymi występującymi w przyrodzie.
Cele operacyjne (dziecko):
• potrafi inscenizować ruchem treść opowiadania
• potrafi wyjaśnić znaczenie przysłowia ,,W marcu jak w garncu”;
• rozwiązuje zagadki słowne
• naśladuje odgłosy padającego deszczu i wiatru
• wyraża muzykę ruchem;
• potrafi wykonać pracę plastyczną- ćwiczy sprawnośc manualną

Pomoce/ środki dydaktyczne: Opowiadanie ,,Marcowy spacer”, garnki, łyżeczki, łyżki drewniane,  narysowany garnek format A3 , obrazki zjawisk atmosferycznych,  piosenka „Kasza marcowa”
https://www.youtube.com/watch?v=mSGgJIbdWO8

Zadania dla dzieci i rodziców:
1. Przeczytajcie dziecku opowiadanie, niech uważnie wysłucha,   a następnie wymyślcie ruchy do jego teści, wspólnie naśladując.

Opowieść ruchowa „Marcowy spacer”.
Pewnego dnia Ola wyjrzała przez okno. Pomyślała, jaka piękna pogoda, chyba wybiorę się na spacer”. Na dworze świeciło słońce, a niektóre dzieci zaczęły jeździć na rowerkach. Ubrała czapkę, kurtkę i
postanowiła pójść do parku. Spacerując oglądała pąki na drzewach, zieleniącą się trawkę. Rozpięła kurtkę, zdjęła czapkę, bo było jej ciepło. Nagle, w oddali zauważyła ciemną chmurę na niebie. Och, chyba będzie padało. Lepiej wrócę do domu. Poczuła jak zaczyna wiać coraz silniejszy wiatr. Chciała nałożyć czapkę, ale wiatr zerwał ją
z głowy dziewczynki. Poczuła też mokre krople na twarzy. Postanowiła wracać, gdyż chmury były coraz ciemniejsze a wiatr coraz silniejszy. Po powrocie do domu, usiadła przy oknie
i obserwowała. To padał deszcz, to śnieg, wiatr przeganiał chmury zza których zaglądało słoneczko. Tak na zmianę, raz to raz tamto. Tyle wydarzyło się w ciągu dzisiejszego dnia.
No cóż, w marcu jak w garncu, pomyślała Ola.

2. Następnie powtórzcie z dzieckiem kilkukrotnie przysłowie dodając do wymawianego tekstu ruch, np.:

W marcu- klasnięcie 2X

Jak w garncu- tupnięcie 2X

To świetne ćwiczenie na koordynację słowno – ruchową

Możecie zmieniać i modyfikować ruchy.

3. A teraz stwórzcie do przysłowia muzykę, wykorzystując co macie pod ręką, np.: garnki, łyżeczki, drewniane łyżki, itp.

Możecie podzielić się na role, np.: dziecko mówi- rodzic gra i na zmianę.

4. Zadajcie zagadki dziecku
Gdy go długo nie ma, wszyscy narzekają.
A gdy przyjdzie pod parasol się chowają. (deszcz)

To mała gwiazdka, biała, niewielka.
Chuchniesz, zostanie wody kropelka. (śnieg)

Szumi, świszcze, zagarnia liście.
Czasem deszczem nas opryśnie. (wiatr)

3.  A teraz naśladujcie wraz z dzieckiem odgłosy

• padającego deszczu (poruszanie palcami u rąk przenoszonych z góry na dół),
• wiejącego wiatru (wymawianie w sposób ciągły głoski sz). (głośno i cicho)

4. Kiedy już poćwiczymy nasz aparat artykulacyjny i ruchowy możemy wykonać pracę plastyczną. Na przygotowaną powierzchnię garnka naklejamy wraz  z dziećmi przygotowane elementy związane ze zjawiskami atmosferycznymi, dodatkowo możemy zaproponować dziecku wydzieranie kuleczek z bibuły, imitujące śnieg, czy deszcz, itp.

„Marcowy garnek pełen niespodzianek”. Podczas wykonywania pracy plastycznej możecie posłuchać piosenki pt:

  „Kasza marcowa” https://www.youtube.com/watch?v=mSGgJIbdWO8
1. Ola gotuje kaszę dla lalek.
Wkłada do garnka cztery korale,
dokłada guzik, wsypuje mak,
miesza patykiem i śpiewa tak:
ref: W marcu jak w garncu mówił mój brat.
To pada deszczyk, to, śnieg, to grad.
I w moim garncu jest to i owo,
bo ja gotuję kaszę marcową.
2. Lalki ją jedzą i nie grymaszą,
kiedy je karmię marcową kaszą.
Ale czy kasza ma dobry smak?
Lalki ją jedzą, więc chyba tak.

8. Na koniec poruszajcie się trochę.

Zabawa orientacyjno-porządkowa „Świeci słońce – pada deszcz”.
Dzieci na hasło: „Świeci słońce” - spacerują, a gdy usłyszą hasło: „Pada deszcz” – przykucają

Wesołej pracyJ.

 

 

 

Marcowa pogoda

Drodzy Rodzice.!

Wykorzystajmy ten wspólny czas na naukę poprzez zabawę. Zróbmy coś dobrego i kreatywnego. Na chwilę zabierzmy dzieciom dostęp do multimediów w zamian za bliskość i radość tworzenia. Dla chętnych rodziców (rodzeństwa) oraz dzieciaczków proponujemy zabawę z tekstem literackim J. Brzechwy "Katar". Pobawmy się w aktorów, podzielmy się na role, nauczmy tekstu literackiego. Wykonajcie razem z dzieckiem pacynkę "Katarzynkę" i pozostałych bohaterów wiersza. Do wykonania pacynki wykorzystajmy drewniane łyżki, materiały, butelki PET, skarpety itp. Stwórzcie inscenizację, nagrajcie ją oraz prześlijcie na przedszkolnego messengera.
Rodzice i dzieci do dzieła!!!
Nie dajmy się wirusom!!!!
A dla tych niedowiarków, którzy jeszcze nie rozumieją, że zwykły katar może być przyczyną poważnych chorób oraz, że w tej chwili ważne jest odizolowanie dzieci i całego społeczeństwa to właśnie ten stary, prosty tekst powinien to uzmysłowić.

 

Katar J. Brzechwa
Spotkał katar Katarzynę -
A - psik!
Katarzyna pod pierzynę -
A - psik!
Sprowadzono wnet doktora -
A - psik!
"Pani jest na katar chora" -
A - psik!
Terpentyną grzbiet jej natarł -
A - psik!
A po chwili sam miał katar -
A - psik!
Poszedł doktor do rejenta -
A - psik!
A to właśnie były święta -
A - psik!
Stoi flaków pełna micha -
A - psik!
A już rejent w michę kicha -
A - psik!
Od rejenta poszło dalej -
A - psik!
Bo się goście pokichali -
A - psik!
Od tych gości ich znów goście -
A - psik!
Że dudniło jak na moście -
A - psik!
Przed godziną jedenastą -
A - psik!
Już kichało całe miasto -
A - psik!
Aż zabrakło terpentyny -
A - psik!
Z winy jednej Katarzyny -
A - psik!

Top of Form