INSPIRACJE PLASTYCZNO-MUZYCZNE DLA STARSZAKÓW
GRUPA „ODKRYWCY” I „BYSTRZAKI”
TEMAT: „Biedronka”
Cele ogólne:
-zachęcenie dzieci do swobodnych wypowiedzi na temat filmu
- zapoznanie ze środowiskiem życia i wyglądem biedronek
- zwrócenie uwagi na rolę biedronek w przyrodzie przezwyciężanie ewentualnych uprzedzeń i niechęci - rozbudzanie zainteresowań przyrodniczych
- wdrażanie do aktywnego udziału w proponowanych działaniach
Cele operacyjne: Dziecko:
- swobodnie wypowiada się na określony temat
- zna budowę biedronki
- wie, że biedronki są pożyteczne
- rozwija wrażliwość słuchową
- poszerza doświadczenia plastyczne
Pomoce: obrazki/zdjęcia w załącznikach; papier czerwony i czarny, nożyczki, klej; lub plastelina czarna i czerwona; filmy video z instrukcją wykonania, piosenka video do zabawy ruchowej.
Przebieg zajęcia:
1.Rozmowa na temat budowy biedronki- w oparciu o ilustracje. Rodzic pokazuje części ciała biedronki, nazywa je(pancerz, pod nim skrzydła, głowa, oczy, aparat gębowy, nogi, czułki)
2.Zapoznanie z wyglądem biedronki w oparciu o ilustracje; ciekawostki o biedronkach.
Biedronki- należą do rodziny chrząszczy. Przechodzą przez stadia przeobrażenia. W Polsce najczęściej spotykanymi gatunkami biedronek są dwukropki i siedmiokropki, co oznacza, że liczba kropek nie wskazuje na wiek, tylko na gatunek. Biedronki są pożyteczne, bo zjadają mszyce- szkodniki roślin.
BIEDRONKA DWUKROPKA
BIEDRONKA SIEDMIOKROPKA
3.”Biedroneczki są w kropeczki”- zabawa ruchowa z piosenką.
https://www.youtube.com/watch?v=wKqliPZBV6g
4.”Biedronka”-inspiracje plastyczne z instrukcją wykonania.
- inspiracje z papieru
https://www.youtube.com/watch?v=r0mUU1IM9mM
https://www.youtube.com/watch?v=dewsLpMTvCA
- inspiracja z plasteliny
https://www.youtube.com/watch?v=qz87d_ydSqA