RYMUJ, GŁOSKUJ, W RYTMIE KLASZCZ!

ZABAWY I ĆEICZENIA JĘZYKOWE DLA DZIECI 5/6 LETNICH

GRUPA „ODKRYWCY” I „BYSTRZAKI”

CYKL: „ NA ŁĄCE”- ZABAWA NR 1

Cel ogólny:

- ćwiczenia uwagi, pamięci słuchowej, koordynacji ruchowo-słuchowej i słuchu fonematycznego;

Przebieg:

1.Posłuchajcie wierszyka i dokończcie go tak, żeby się rymował:

Chodziła po łące przepiórka, zgubiła na trawce trzy….

Opis: Bambi : Pani przepiórka

2.Posłuchajcie całego wierszyka i powtórzcie go z pamięci.

3.Mówcie rytmicznie wierszyk i jednocześnie udawajcie, że zbieracie z ziemi ziarenka dzióbkami ułożonymi z kciuków i palców wskazujących obu dłoni. Starajcie się to robić dokładnie w rytmie. Powtórzcie ćwiczenie 3 razy.

4.Słuchajcie sylab, innych cząstek wyrazu oraz głosek, a potem wymawiajcie cały wyraz:

- pió-recz-ko; prze-piór-ki; ko-gu-ci-ki

- od-lo-t; pi-skla-k; p-ta-sze-k

- z-b-o-ż-e; p-t-a-sz-k-i; p-i-s-k-l-ę

5.Podziecie wyrazy na sylaby, a potem na głoski:

Lot, pole, ptak, kurak, kurka, stado

6.Pobawcie się:

Chodźcie jak przepiórki po łące lub po polu. Szukajcie pożywienia, grzebiąc w ziemi raz jedną, raz drugą nóżką. Gdy coś was wystraszy, uciekajcie robiąc długie kroki jak przepiórki. Możecie się pobawić przy tej piosence o przepiórce.

https://www.youtube.com/watch?v=m7VNNfDsiiA