RYMUJ, GŁOSKUJ, W RYTMIE KLASZCZ!
ZABAWY I ĆEICZENIA JĘZYKOWE DLA DZIECI 5/6 LETNICH
GRUPA „ODKRYWCY” I „BYSTRZAKI”
CYKL: „ NA ŁĄCE”- ZABAWA NR 1
Cel ogólny:
- ćwiczenia uwagi, pamięci słuchowej, koordynacji ruchowo-słuchowej i słuchu fonematycznego;
Przebieg:
1.Posłuchajcie wierszyka i dokończcie go tak, żeby się rymował:
Chodziła po łące przepiórka, zgubiła na trawce trzy….
2.Posłuchajcie całego wierszyka i powtórzcie go z pamięci.
3.Mówcie rytmicznie wierszyk i jednocześnie udawajcie, że zbieracie z ziemi ziarenka dzióbkami ułożonymi z kciuków i palców wskazujących obu dłoni. Starajcie się to robić dokładnie w rytmie. Powtórzcie ćwiczenie 3 razy.
4.Słuchajcie sylab, innych cząstek wyrazu oraz głosek, a potem wymawiajcie cały wyraz:
- pió-recz-ko; prze-piór-ki; ko-gu-ci-ki
- od-lo-t; pi-skla-k; p-ta-sze-k
- z-b-o-ż-e; p-t-a-sz-k-i; p-i-s-k-l-ę
5.Podziecie wyrazy na sylaby, a potem na głoski:
Lot, pole, ptak, kurak, kurka, stado
6.Pobawcie się:
Chodźcie jak przepiórki po łące lub po polu. Szukajcie pożywienia, grzebiąc w ziemi raz jedną, raz drugą nóżką. Gdy coś was wystraszy, uciekajcie robiąc długie kroki jak przepiórki. Możecie się pobawić przy tej piosence o przepiórce.
https://www.youtube.com/watch?v=m7VNNfDsiiA