Wiosna na łące - Biedroneczka

 

Drodzy Rodzice, kochane Dzieci z grupy „Kangurki „i „Sówki”.

 

Na dzień 15.05.20  proponujemy działania z zakresu edukacji przyrodniczej połączone z ruchem i muzyką.

 

Temat tygodnia: „Wiosna na łące”

Temat dnia: „Biedroneczka”.


Cel ogólny:

·        ćwiczenia koordynacji słowno- ruchowej

·        nauka refrenu

·        rozwijanie sprawności manualnej

·        rozwijanie wyobraźni przestrzennej

·        rozwijanie poczucia estetyki

·        rozwijanie sprawności manualnej

Cele operacyjne (dziecko):
 

·        ćwiczy koordynację słowno- ruchową

·        powtarza tekst za rodzicem

  • wymawia tekst z jednoczesnym wykonywaniem ruchów
  • słucha piosenki
  • potrafi opowiedzieć treść piosenki
  • potrafi wykonać pracę przestrzenną
  • nazywa kolory

 

Pomoce/ środki dydaktyczne:

Zadania dla dzieci i rodziców:

  piosenka, drewienka, lub dowolny instrument perkusyjny

papier kolorowy, klej

 

 

  1. Rozpocznijcie zabawę od prostych ćwiczeń z zakresu logorytmiki.

To ćwiczenie na pamięć, uwagę i koordynację ruch -słuch- mowę.

Poproście, aby dziecko powtarzało za Wami tekst z jednoczesnym wykonywaniem  polecenia ruchowego.

 

„Kropeczki biedroneczki”

W poniedziałek biedroneczki
gdzieś zgubiły swe kropeczki./ ręce klaszczą

Cały wtorek ich szukały,
bo ich domek nie był mały./ nogi tupią

W środę poszły na spacerek
przeszukały cały skwerek./ marsz w miejscu, wysoko kolana

W czwartek już nie miały siły,
więc szukanie zostawiły./ ręce klaszczą

W piątek sobie przypomniały,
że w szkatułce je schowały./ nogi tupią

Do soboty świętowały,
tak im minął tydzień cały./ marsz w miejscu, wysoko kolana

Potem kropki założyły
I w niedzielę piękne były./ ręce klaszczą

Jaki morał z tej bajeczki?/ ręce rozkładamy

Ciężkie życie biedroneczki,/ głowa kiwa się na boki
kiedy zgubi swe kropeczki.

  1. A teraz usiądźcie wygodnie i posłuchajcie piosenki „Biedroneczka i muchomor”. Słuchając piosenki, poruszajcie się w jej rytm z boku na bok. Dajcie dziecku drewienka, lub instrument perkusyjny, którym można wystukać miarowy rytm piosenki. Powtarzajcie  refren piosenki.

Porozmawiajcie z dzieckiem na temat treści piosenki.

Zadajcie dziecku pytania:

·         Jaki charakter miała piosenka?: Niech dziecko wypowie się, czy piosenka się podobała.

·          Czy  przy tej piosence można poruszać się szybko, czy powoli?

·         O kim jest mowa w piosence? Gdzie można spotkać bohaterów piosenki?

 

3.    A teraz poruszajcie się w rytm piosenki:)  Ćwiczenia wykonujcie kilkukrotnie, zgodnie z rytmem piosenki.

·        Marsz w miejscu

·        Ruchy okrężne ramion

·        Ruchy okrężne głową

·        Ruchy okrężne nadgarstków

·        Ruchy okrężne stóp

·        Ćwiczenia w parach:

- Stopy połączone ze stopami partnera- wykonujcie ruchy imitujące jazdę na rowerze, nie odklejając stóp od partnera.

- Na siedząco przodem do siebie, trzymacie się za ręce, przeciągacie się na zmianę.

- Na siedząco tyłem do siebie, plecy sklejone, przepychacie się na zmianę.

 

4.    Teraz czas na wykonanie naszej bohaterki piosenki. https://www.youtube.com/watch?v=r0mUU1IM9mM

 

 

Miłego, wiosennego  dnia:)