Wiosna na łące- Jak tu pięknie i wesoło.

 

Drodzy Rodzice, kochane Dzieci z grupy „Kangurki „i „Sówki”.

 

Na dzień 14.05.20  proponujemy działania z zakresu edukacji literackiej- połączone z ruchem i muzyką.

 

 

Temat tygodnia: „Wiosna na łące”

Temat dnia: „Jak tu pięknie i wesoło”.

 

Cel ogólny:

·        rozwijanie orientacji przestrzennej

·        aktywne słuchanie utworu literackiego

·        rozmowa na temat powstawania tęczy

·        ćwiczenia koordynacji ruchowej

·        ćwiczenia aparatu oddechowego

·        ćwiczenia sprawności manualnej

Cele operacyjne (dziecko):
 

  • ćwiczy orientację przestrzenną
  • słucha utworu literackiego
  • odpowiada na pytania dotyczące tekstu

·        ćwiczy koordynację ruchową

·        ćwiczy aparat oddechowy

·         odpowiada na pytania dotyczące wiersza

·         potrafi wymienić zwierzęta zamieszkujące łąkę

·        wie co to jest tęcza

 


Pomoce/ środki dydaktyczne:

 

Żaglówki z nakrętek, miska z wodą, słomka

Zadania dla dzieci i rodziców:

1.    Rozpocznijcie zabawę od znanej już rymowanki, która rozwija orientację przestrzenną dziecka. Poproście, aby dziecko wykonywało ruchy zgodne  

z tekstem rymowanki.
Rączki w górę wyciągamy,
dookoła się poobracamy.
Jedną nóżką tupnę raz i do tego klasnę raz.
Drugą nóżką tupnę raz i do tego klasnę raz.
Rączki w górę, rączki w bok,
niski przysiad, równy krok,
Marsz dokoła gra muzyka i skończona gimnastyka

 

2.    Na początku obejrzyjcie film edukacyjny dotyczący powstawania tęczy.

https://www.youtube.com/watch?v=X5OTGXAk7yU

 

3.    A teraz posłuchajcie wiersza:

 

Lśni jak tęcza – łąka w maju.         

Kolorów tu tyle!

 

Na stokrotkach, mleczach, makach

 siadają motyle.

 

Z norki właśnie wyszła myszka,

  a za nią jej dzieci.

 

A nad nimi, w stronę stawu

 wielki bocian leci.

 

Pszczółka bawi się w kolory -

 czerwonego szuka.

 

Gdzieś na samym skraju łąki,

 dzięcioł w drzewo stuka.

 

Konik polny już się zmęczył

 i gra coraz ciszej.

 

A do taktu, na rumianku

 osa się kołysze.

 

Bąk coś bąknął niewyraźnie,

 mocno zawstydzony.

 

W łapkach przyniósł słodki nektar

 dla swej przyszłej żony.

 

A spod liścia, po łodydze

 wspięła się dżdżownica

 

i rozgląda się po łące,

 i wszystkim zachwyca!

 

 

4.    Porozmawiajcie z dzieckiem na temat wiersza.

Zadajcie pytania:

Jakie zwierzęta spotkaliśmy w wierszu?

Do jakiego zjawiska optycznego podobna jest kolorowa łąka?

 

5.    Zabawa ruchowa : „ Głowa, ramiona.”

https://www.youtube.com/watch?v=30BVfTvlsrE

6.     A teraz poćwiczymy z dzieckiem aparat oddechowy podczas ćwiczeń oddechowych „Żagle”. https://www.youtube.com/watch?v=oqkcAZgXVTY

 

7.     Na koniec wykonajmy pracę techniczną: „Zwierzęta łąkihttps://www.youtube.com/watch?v=UohDHJAy25Q

 

Miłego, wiosennego  dnia:)