Wiosna na łące- Jak tu pięknie i wesoło.
Drodzy Rodzice, kochane Dzieci z grupy „Kangurki „i „Sówki”.
Na dzień 14.05.20 proponujemy działania z zakresu edukacji literackiej- połączone z ruchem i muzyką.
Temat tygodnia: „Wiosna na łące”
Temat dnia: „Jak tu pięknie i wesoło”.
Cel ogólny:
· rozwijanie orientacji przestrzennej
· aktywne słuchanie utworu literackiego
· rozmowa na temat powstawania tęczy
· ćwiczenia koordynacji ruchowej
· ćwiczenia aparatu oddechowego
· ćwiczenia sprawności manualnej
Cele operacyjne (dziecko):
· ćwiczy koordynację ruchową
· ćwiczy aparat oddechowy
· odpowiada na pytania dotyczące wiersza
· potrafi wymienić zwierzęta zamieszkujące łąkę
· wie co to jest tęcza
Pomoce/ środki dydaktyczne:
Żaglówki z nakrętek, miska z wodą, słomka
Zadania dla dzieci i rodziców:
1. Rozpocznijcie zabawę od znanej już rymowanki, która rozwija orientację przestrzenną dziecka. Poproście, aby dziecko wykonywało ruchy zgodne
z tekstem rymowanki.
Rączki w górę wyciągamy,
dookoła się poobracamy.
Jedną nóżką tupnę raz i do tego klasnę raz.
Drugą nóżką tupnę raz i do tego klasnę raz.
Rączki w górę, rączki w bok,
niski przysiad, równy krok,
Marsz dokoła gra muzyka i skończona gimnastyka
2. Na początku obejrzyjcie film edukacyjny dotyczący powstawania tęczy.
https://www.youtube.com/watch?v=X5OTGXAk7yU
3. A teraz posłuchajcie wiersza:
Lśni jak tęcza – łąka w maju.
Kolorów tu tyle!
Na stokrotkach, mleczach, makach
siadają motyle.
Z norki właśnie wyszła myszka,
a za nią jej dzieci.
A nad nimi, w stronę stawu
wielki bocian leci.
Pszczółka bawi się w kolory -
czerwonego szuka.
Gdzieś na samym skraju łąki,
dzięcioł w drzewo stuka.
Konik polny już się zmęczył
i gra coraz ciszej.
A do taktu, na rumianku
osa się kołysze.
Bąk coś bąknął niewyraźnie,
mocno zawstydzony.
W łapkach przyniósł słodki nektar
dla swej przyszłej żony.
A spod liścia, po łodydze
wspięła się dżdżownica
i rozgląda się po łące,
i wszystkim zachwyca!
4. Porozmawiajcie z dzieckiem na temat wiersza.
Zadajcie pytania:
Jakie zwierzęta spotkaliśmy w wierszu?
Do jakiego zjawiska optycznego podobna jest kolorowa łąka?
5. Zabawa ruchowa : „ Głowa, ramiona.”
https://www.youtube.com/watch?v=30BVfTvlsrE
6. A teraz poćwiczymy z dzieckiem aparat oddechowy podczas ćwiczeń oddechowych „Żagle”. https://www.youtube.com/watch?v=oqkcAZgXVTY
7. Na koniec wykonajmy pracę techniczną: „Zwierzęta łąki” https://www.youtube.com/watch?v=UohDHJAy25Q
Miłego, wiosennego dnia:)