Wiosna na łące - Co się dzieje na łące?
Drodzy Rodzice, kochane Dzieciaki z grupy „Kangurki „i „Sówki”.
Na dzień 13.05.20 proponujemy działania z zakresu edukacji matematycznej połączone z ruchem, muzyką.
Temat tygodnia: „Wiosna na łące”
Temat dnia: „Co się dzieje
na łące?”.
Cel ogólny:
· Usprawnianie umiejętności liczenia
· Ćwiczenia percepcji wzrokowej, słuchowej
· Ćwiczenia w orientacji przestrzennej
· Ćwiczenia sprawności ruchowej, koordynacji ruchowej
· Rozwijanie mowy i myślenia- posługiwanie się określeniami wielkości przedmiotu
Cele operacyjne (dziecko):
· Doskonali liczenie w dostępnym zakresie
· Potrafi nazwać i policzyć mieszkańców łąki
· Rozpoznaje zwierzę po kształcie i dźwięku
· Wie, czym zajmuje się rolnik
· Posługuje się określeniami położenia przedmiotu w przestrzeni
· Ćwiczy koordynację ruchową
·
Słucha piosenki, wykonuje ruchy zgodne z tekstem
Pomoce dydaktyczne:
„Mieszkańcy łąki”- figurki lub wycięte z papieru emblematy owadów i zwierząt łąki, karty pracy,
https://www.youtube.com/watch?v=eIe_iAcpQJg zagadki
Zadania dla rodziców:
1. Razem z piosenką „Jeśli jesteś dziś szczęśliwy”- rozpocznijcie miło dzień. Wykonujcie ruchy o których mowa w piosence.
https://www.youtube.com/watch?v=az7AZ2La6g4&list=PLeAXf0wm-GUndYcvZ5Y3DkL93-n4m-0Ix&index=3
2. A teraz trochę matematyki podczas zabawy dydaktycznej :
„Na łące”. Na początek obejrzyjcie filmik edukacyjny z poniższymi zagadkami.
https://www.youtube.com/watch?v=eIe_iAcpQJg
· Poproście dziecko, aby uzupełniło poniższą kartę pracy według polecenia.
https://przedszkolankowo.pl/2018/04/22/na-wiosennej-lace-karty-pracy/karta-pracy-7-5/
· Zabawa ,,Gdzie leży biedronka?” - połóżcie zabawki/ emblematy mieszkańców łąki na dywanie, niech dziecko wybierze sobie jedną z nich. Dziecko ma za zadanie położyć zabawkę/ figurkę w określony sposób na polecenie: przed sobą, za sobą, obok, z tyłu, z przodu, w górę, na dół, na głowę.
· Teraz poproście dziecko, aby poukładało mieszkańców łąki od najmniejszego do największego i na odwrót. Można podać dziecku wzór w jaki sposób ma ułożyć,
np.: duży,duży; mały, mały
· Zabawa liczbowa ,,Pokaż zwierzę’’- dzieci otrzymują obrazki / figurki przedstawiające 1,2,3,4 sztuki zwierząt. Rodzic wymawia rymowankę, dziecko ma za zadanie odnaleźć właściwy:
-były sobie motylki trzy,
- ślimaczek wszedł na krzaczek,
- ważki dwie pokłóciły się,
- trzy mrówki pracowite,
3. Zabawa ruchowa przy piosence : Zadaniem dziecka jest wykonywać ruchy, o których mowa w piosence.
https://www.youtube.com/watch?v=351fw50UOn8
4. Na koniec gimnastyka do piosenki „Żabki”: https://www.youtube.com/watch?v=bSvnVcfC3-s
Miłego, wiosennego dnia:)