Wiosna na łące - Co się dzieje na łące?

Drodzy Rodzice, kochane Dzieciaki z grupy „Kangurki „i „Sówki”.

Na dzień 13.05.20  proponujemy działania z zakresu edukacji matematycznej połączone  z ruchem, muzyką.

Temat tygodnia: „Wiosna na łące”

Temat dnia: „Co się dzieje na łące?”.
Cel ogólny:

·        Usprawnianie umiejętności liczenia

·        Ćwiczenia percepcji wzrokowej, słuchowej

·        Ćwiczenia w orientacji przestrzennej

·        Ćwiczenia sprawności ruchowej, koordynacji ruchowej

·        Rozwijanie mowy i myślenia- posługiwanie się określeniami wielkości przedmiotu

Cele operacyjne (dziecko):

·        Doskonali liczenie w dostępnym zakresie

·        Potrafi nazwać i policzyć mieszkańców łąki

·        Rozpoznaje zwierzę po kształcie i dźwięku

·        Wie, czym zajmuje się rolnik

·        Posługuje się określeniami położenia przedmiotu w przestrzeni

·        Ćwiczy koordynację ruchową

·        Słucha piosenki, wykonuje ruchy zgodne z tekstem

Pomoce dydaktyczne:

„Mieszkańcy łąki”- figurki lub wycięte z papieru emblematy owadów i zwierząt łąki, karty pracy,

https://www.youtube.com/watch?v=eIe_iAcpQJg zagadki

 

Zadania dla rodziców:

1.    Razem z piosenką „Jeśli jesteś dziś szczęśliwy”- rozpocznijcie miło dzień. Wykonujcie ruchy o których mowa w piosence.

 https://www.youtube.com/watch?v=az7AZ2La6g4&list=PLeAXf0wm-GUndYcvZ5Y3DkL93-n4m-0Ix&index=3

2.    A teraz trochę matematyki podczas zabawy dydaktycznej :

„Na łące”. Na początek obejrzyjcie filmik edukacyjny z poniższymi zagadkami.

https://www.youtube.com/watch?v=eIe_iAcpQJg

·       Poproście dziecko, aby uzupełniło poniższą kartę pracy według polecenia.

        https://przedszkolankowo.pl/2018/04/22/na-wiosennej-lace-karty-pracy/karta-pracy-7-5/

·       Zabawa ,,Gdzie leży biedronka?” -  połóżcie zabawki/ emblematy mieszkańców łąki  na dywanie, niech dziecko wybierze sobie jedną z nich. Dziecko ma za zadanie położyć zabawkę/ figurkę w określony sposób na polecenie: przed sobą, za sobą, obok, z tyłu, z przodu, w górę, na dół, na głowę.

·       Teraz poproście dziecko, aby poukładało mieszkańców łąki od najmniejszego do największego i na odwrót. Można podać dziecku wzór w jaki sposób ma ułożyć,

np.: duży,duży; mały, mały

·       Zabawa liczbowa ,,Pokaż zwierzę’’- dzieci otrzymują obrazki / figurki przedstawiające 1,2,3,4 sztuki zwierząt. Rodzic wymawia rymowankę, dziecko ma za zadanie odnaleźć właściwy:

-były sobie motylki trzy,

- ślimaczek wszedł na krzaczek,

- ważki dwie pokłóciły się,

- trzy mrówki pracowite,

 

3.   Zabawa ruchowa przy piosence :  Zadaniem dziecka jest wykonywać ruchy, o których mowa w piosence.

https://www.youtube.com/watch?v=351fw50UOn8

 

4.   Na koniec gimnastyka do piosenki „Żabki”: https://www.youtube.com/watch?v=bSvnVcfC3-s

 

 

Miłego, wiosennego  dnia:)