Łąka w maju- kwiaty na łące majowej

Drodzy Rodzice, kochane Dzieci z grupy „Kangurki „i „Sówki”.

Na 12.05.20  proponujemy działania językowo, ruchowo-muzyczne, połączone  z działalnością plastyczną.

Temat tygodnia: „Łąka w maju”

Temat dnia: „Kwiaty na łące majowej”.

Cel ogólny:

·        kształtowanie umiejętności rozpoznawania roślin i zwierząt łąkowych.

·        ćwiczy koordynację ruchową

·        rozwijanie umiejętności percepcji wzrokowo- ruchowej

·        ćwiczenia sprawności manualnej

·        ćwiczenia percepcji wzrokowej

Cele operacyjne (dziecko):
 

·         zna i wymienia najczęściej spotykane gatunki roślin i zwierząt żyjących na łące

·        naśladuje ruchy

·        potrafi stworzyć ruch

·        rozwiązuje zagadki

·        jest sprawne manualnie

·        wykonuje działania praktyczne według bajki

·        dba o estetyczne wykonanie pracy

 

Pomoce/ środki dydaktyczne: farby, pędzle, kartka papieru, kubeczek z wodą, chusteczki.

 

Zadania dla dzieci i rodziców:

1.    Na powitanie:

Zabawa „Rób to, co ja” . Na początku zadaniem dziecka jest naśladowanie ruchów rodzica. Rodzic podaje wymyślony ruch, dziecko go odtwarza. Potem następuje zamiana ról. Wykonujcie ruchy podczas słuchania piosenki, którą poznaliście na wczorajszych zajęciach. „Bal na łące”

 

2.    Przeczytajcie dziecku zagadkę.

Cała zielona w barwne punkciki
a nad nią śpiew skowronka
Tam wyruszamy zbierać kwiatki
bo to jest właśnie ... (łąka)           

Porozmawiajcie z dzieckiem o łące. Zadajcie dziecku pytania:

·         Jakie zwierzęta możemy spotkać na łące?

·         Jakie owady możemy zobaczyć na łące?

·         Co rośnie na łące?

·         Jaka jest łąka?

3.    A teraz razem z dzieckiem wykonajcie pracę plastyczną na podstawie  poniższej bajki edukacyjnej „Bal na łące”.

 

https://www.youtube.com/watch?v=wTp1XvCSwsY

 

                                                 Miłego dniaJ