Łąka w maju- kwiaty na łące majowej
Drodzy Rodzice, kochane Dzieci z grupy „Kangurki „i „Sówki”.
Na 12.05.20 proponujemy działania językowo, ruchowo-muzyczne, połączone z działalnością plastyczną.
Temat tygodnia: „Łąka w maju”
Temat dnia: „Kwiaty na łące majowej”.
Cel ogólny:
· kształtowanie umiejętności rozpoznawania roślin i zwierząt łąkowych.
· ćwiczy koordynację ruchową
· rozwijanie umiejętności percepcji wzrokowo- ruchowej
· ćwiczenia sprawności manualnej
· ćwiczenia percepcji wzrokowej
Cele operacyjne (dziecko):
· zna i wymienia najczęściej spotykane gatunki roślin i zwierząt żyjących na łące
· naśladuje ruchy
· potrafi stworzyć ruch
· rozwiązuje zagadki
· jest sprawne manualnie
· wykonuje działania praktyczne według bajki
· dba o estetyczne wykonanie pracy
Pomoce/ środki dydaktyczne: farby, pędzle, kartka papieru, kubeczek z wodą, chusteczki.
Zadania dla dzieci i rodziców:
1. Na powitanie:
Zabawa „Rób to, co ja” . Na początku zadaniem dziecka jest naśladowanie ruchów rodzica. Rodzic podaje wymyślony ruch, dziecko go odtwarza. Potem następuje zamiana ról. Wykonujcie ruchy podczas słuchania piosenki, którą poznaliście na wczorajszych zajęciach. „Bal na łące”
2. Przeczytajcie dziecku zagadkę.
3. A teraz razem z dzieckiem wykonajcie pracę plastyczną na podstawie poniższej bajki edukacyjnej „Bal na łące”.
https://www.youtube.com/watch?v=wTp1XvCSwsY
Miłego dniaJ