Łąka w maju- Mieszkańcy łąkiDrodzy Rodzice, kochane Dzieciaki z grupy „Kangurki „i „Sówki”.

Na 11.05.20 proponujemy działania literackie połączone  z muzyką i ruchem. (Rytmika)

Data: 11.05.2020

Temat tygodnia: „Łąka w maju.”

Temat dnia: „ Mieszkańcy łąki.”

Cel ogólny:

·        wzbogacenie wiadomości na temat zwierząt żyjących na łące.

·        aktywne słuchanie opowiadania, rozmowa na temat.

·        rozwijanie koordynacji wzrokowo- słuchowo - ruchowej,

·        rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat,

·        rozwiązywanie zagadek

·        ćwiczenie koordynacji wzrokowo- ruchowej, orientacji w przestrzeni.

·        nauka piosenki

·        ćwiczenia sprawności manualnej

·        rozwijanie orientacji przestrzennej na kartce

Cele operacyjne (dziecko):

·        wie, jakie zwierzęta mieszkają na łące

·        rozpoznaje zwierzęta na obrazkach

·        słucha opowiadania

·        rozpoznaje niektóre owady

·        potrafi zaśpiewać piosenkę

·        ćwiczy koordynację ruchowo- słuchową oraz orientację przestrzenną.

·        ilustruje piosenkę na kartce


Pomoce/ środki dydaktyczne:

kartka, kredki, kolorowe wstążki z bibuły

https://www.youtube.com/watch?v=yKmeG_wx498

Zadania dla dzieci i rodziców:

1.    Na powitanie zaśpiewajcie  poniższą piosenkę wraz z pokazywaniem. Piosenkę powtórzcie kilkukrotnie.

https://www.youtube.com/watch?v=qhvS9qq8_g8&list=PLAANxVrYLUvnzhInZhKmB376StxC3INiq

2.    A teraz posłuchajcie poniższego opowiadanie A. Widzowska „Łąka”

https://www.youtube.com/watch?v=j-POeJHTbTo         

3.    Porozmawiajcie z dzieckiem na temat łąki i jej mieszkańców.

Zadajcie pytanie: Kogo możemy spotkać na łące?

Dziecko ma za zadanie rozwiązać poniższe zagadki:

https://www.youtube.com/watch?v=LIsNWZUA8X4

 

4.    A teraz w rytm  muzycznej bajki edukacyjnej naśladujcie ruchy i odgłosy zwierząt, które w niej występują.

https://www.youtube.com/watch?v=yKmeG_wx498

Po skończonej zabawie poproście dziecko, aby wymieniło występujące               w bajce owady.

5.       Na zakończenie posłuchajcie piosenki. Do zabawy potrzebne nam będą 2 kolorowe wstążki z bibuły. Na miarową zwrotkę rączki wymachują wstążkami przed sobą, nogi maszerują; na refren w rytmie trójdzielnym wykonujemy skłon do przodu, ręce wraz ze wstążkami nad podłogą, kołyszemy się, udając malowanie/mycie podłogi . https://www.youtube.com/watch?v=VL-IW-Xy0Jo

6.    Słuchając powyższej piosenki, wykonajcie do niej ilustrację plastyczną utworu.

 

 

                                      Miłej zabawyJ