Łąka w maju- Mieszkańcy łąkiDrodzy Rodzice, kochane Dzieciaki z grupy „Kangurki „i „Sówki”.
Na 11.05.20 proponujemy działania literackie połączone z muzyką i ruchem. (Rytmika)
Data: 11.05.2020
Temat tygodnia: „Łąka w maju.”
Temat dnia: „ Mieszkańcy łąki.”
· wzbogacenie wiadomości na temat zwierząt żyjących na łące.
· aktywne słuchanie opowiadania, rozmowa na temat.
· rozwijanie koordynacji wzrokowo- słuchowo - ruchowej,
· rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat,
· rozwiązywanie zagadek
· ćwiczenie koordynacji wzrokowo- ruchowej, orientacji w przestrzeni.
· nauka piosenki
· ćwiczenia sprawności manualnej
· rozwijanie orientacji przestrzennej na kartce
Cele operacyjne (dziecko):
· wie, jakie zwierzęta mieszkają na łące
· rozpoznaje zwierzęta na obrazkach
· słucha opowiadania
· rozpoznaje niektóre owady
· potrafi zaśpiewać piosenkę
· ćwiczy koordynację ruchowo- słuchową oraz orientację przestrzenną.
· ilustruje piosenkę na kartce
Pomoce/ środki dydaktyczne:
kartka, kredki, kolorowe wstążki z bibuły
https://www.youtube.com/watch?v=yKmeG_wx498
Zadania dla dzieci i rodziców:
1. Na powitanie zaśpiewajcie poniższą piosenkę wraz z pokazywaniem. Piosenkę powtórzcie kilkukrotnie.
https://www.youtube.com/watch?v=qhvS9qq8_g8&list=PLAANxVrYLUvnzhInZhKmB376StxC3INiq
2. A teraz posłuchajcie poniższego opowiadanie A. Widzowska „Łąka”
https://www.youtube.com/watch?v=j-POeJHTbTo
3. Porozmawiajcie z dzieckiem na temat łąki i jej mieszkańców.
Zadajcie pytanie: Kogo możemy spotkać na łące?
Dziecko ma za zadanie rozwiązać poniższe zagadki:
https://www.youtube.com/watch?v=LIsNWZUA8X4
4. A teraz w rytm muzycznej bajki edukacyjnej naśladujcie ruchy i odgłosy zwierząt, które w niej występują.
https://www.youtube.com/watch?v=yKmeG_wx498
Po skończonej zabawie poproście dziecko, aby wymieniło występujące w bajce owady.
5. Na zakończenie posłuchajcie piosenki. Do zabawy potrzebne nam będą 2 kolorowe wstążki z bibuły. Na miarową zwrotkę rączki wymachują wstążkami przed sobą, nogi maszerują; na refren w rytmie trójdzielnym wykonujemy skłon do przodu, ręce wraz ze wstążkami nad podłogą, kołyszemy się, udając malowanie/mycie podłogi . https://www.youtube.com/watch?v=VL-IW-Xy0Jo
6. Słuchając powyższej piosenki, wykonajcie do niej ilustrację plastyczną utworu.
Miłej zabawyJ