Drodzy Rodzice, kochane Dzieciaki z grupy „Kangurki „i „Sówki”.

 

Na dzień 07.05.20  proponujemy działania z zakresu edukacji literackiej połączone z ruchem, muzyką oraz działalnością plastyczną.

 

 

Temat tygodnia: „ Moja miejscowość, mój region”

Temat dnia: „  Klucz do domu”

 

Cel ogólny:

·         rozwijanie orientacji przestrzennej

·         rozwijanie wiedzy związanych z rodzajem pomieszczeń w domu oraz urządzeń i mebli

·         aktywne słuchanie opowiadania

·         ćwiczenia koordynacji ruchowej

·         ćwiczenia sprawności manualnej oraz estetyki pracy

Cele operacyjne (dziecko):
 

  • ćwiczy orientację przestrzenną
  • potrafi wymienić pomieszczenia i dopasować urządzenia oraz meble do pomieszczenia
  • słucha opowiadania

·         ćwiczy koordynację ruchową

·         rozwija pomysłowość oraz estetykę pracy

 

Pomoce/ środki dydaktyczne:

 

Ilustracje lub rekwizyty : katalog/gazeta związana z wystrojem wnętrz, szablon klucza, plastelina.

 

Zadania dla dzieci i rodziców:

1.    Rozpocznijcie zabawę od znanej już Wam rymowanki, która rozwija orientację przestrzenną dziecka. Poproście, aby dziecko wykonywało ruchy zgodne z tekstem rymowanki.
Rączki w górę wyciągamy,
dookoła się poobracamy.
Jedną nóżką tupnę raz i do tego klasnę raz.
Drugą nóżką tupnę raz i do tego klasnę raz.
Rączki w górę, rączki w bok,
niski przysiad, równy krok,
Marsz dokoła gra muzyka i skończona gimnastyka

 

2.    A teraz usiądźcie wygodnie i pooglądajcie z dzieckiem ilustracje, np.

w katalogu, dotyczące wystroju domu, jego pomieszczeń. Zadajcie dziecku pytanie gdzie powinny znaleźć się poniższe meble, czy urządzenia?

 

                 http://www.mamydzieci.pl/wp-content/uploads/2015/03/moj-dom.jpg

 

3.    Zabawa muzyczno-  ruchowa z krzesłem do piosenki „Kurki trzy”.

Na środku pokoju postawcie krzesło. Spróbujcie ćwiczyć całą rodzinką.

Ćwiczeń nie musicie wykonywać według kolejności jaką rozpisałam, to moja propozycja, można coś ominąć, można też dodać. Ćwiczenia powtórzcie kilkukrotnie, tak aby dziecko zrozumiało jakie polecenia ruchowe ma wykonać. Pamiętajcie o prawidłowej postawie dziecka- plecy wyprostowane, brzuch wciągnięty, głowa zadarta:) ;)

 

https://www.youtube.com/watch?v=i2-YUurj8jY

 

Wyszły w pole kurki trzy
i gęsiego sobie szły.    / 
miarowy marsz z uniesionymi kolanami wokół krzesła

Pierwsza przodem, w środku druga,
trzecia z tyłu oczkiem mruga.       / 
ręce na biodrach, trucht  wokół krzesła

I tak sobie kurki trzy
raz dwa! raz dwa! W pole szły. /
chód na palcach z uniesionymi rękami wokół krzesła

 

A pod stogiem ziarnka są,
zjadły kurki ziarnek sto.   / 
chód „ Kaczy” na sztywnych nogach wokół krzesła


Myśli sobie każda kurka:
"Po co wracać na podwórko?   
/    ręce na biodrach, trucht  wokół krzesła

Smaczne ziarnka tutaj są,
nie na próżno więc się szło". /
chód na piętach z opuszczonymi rękami  nad podłogą

 

Chłop szedł miedzą do swej wsi
i zobaczył kurki trzy.          /     
krok dostawny z rękami w bok- przechodzimy przez kłądkę


Krzyknął: "Pozwól kurze grzędy,
ona wnet Ci wlezie wszędy!"/ 
bieg w miejscu z wyrzytem nóg do tyłu,

 

Klasnął w dłonie: raz, dwa, trzy
i wypłoszył kurki trzy!              /   
klaskanie  z jednoczesnym tupaniem

 

4.    A teraz pokażcie dziecku klucz, zapytajcie do czego potrzebne są klucze?

(Do mieszkania, domu, garażu, samochodu, walizki.) Przeczytajcie dziecku poniższe opowiadanie.

 

https://www.opowiescizkapelusza.pl/bajka-o-kluczach-i-guziku-w-kieszeni/

 

5.    Na koniec zadaniem dla dziecka jest przyozdobienie poniższego szablonu klucza z wykorzystaniem plasteliny.

 

file:///C:/Users/justa/Desktop/dobredladziecka_szablon_klucza_andrzejki.pdf

 

 

 

 

Miłego  dnia J