Drodzy Rodzice, kochane dzieci z grupy „Kangurki „i „Sówki”.

 

Na dzień 06.05.20  proponujemy działania z zakresu edukacji matematycznej połączone  z ruchem i  muzyką.

 

Temat tygodnia: „Moje miasto”

Temat dnia: „Duże i małe domy”.


Cel ogólny:

·         Układanie z figur geometrycznych

·         Określanie wielkości domów

·         Nazywanie figur: koło i kwadrat, dzieci starsze 4 l. trójkąt

·         Usprawnianie umiejętności liczenia,

·         Ćwiczenia sprawności ruchowej, koordynacji ruchowej

·         Ćwiczenia sprawności manualnej i orientacji w przestrzeni

Cele operacyjne (dziecko):

·         Doskonali umiejętności przestrzenne

·         Potrafi określić wilekość domu

·         Nazywa i wskazuje figurę: koło i kwadrat 3 l, dodatkowo trójkąt – 4 l

·         Doskonali liczenie w dostępnym zakresie 1-4.

·         Ćwiczy koordynację ruchowo - słuchową

·         Rozwija sprawność manualną oraz orientację przestrzenna na kartce

 

Pomoce dydaktyczne: kolorowe figury z papieru, klej, kartka,przygotowana praca pokazowa „Duży i mały dom” z figur geometrycznych.

Zadania dla rodziców:

1.    Kreatywne powitanki:  Słuchanie fragmentu wiersza A. Rumińskiej

„Mój dom”:

…mamy swoje domy, małe albo duże,/
pokazujemy ręką małe i duże
A przed domami ogródek i podwórze./wskazujemy przed siebie
Bawimy się na podwórku wesoło i miło,/ trzymamy się za ręce i przeciągamy ręce do siebie
żeby potem w domku pięknie nam się śniło./ udajemy spanie, ręce pod głową

 

·         A teraz wypowiadając wiersz, wykonujcie ruchy opisane przy każdym wersie wiersza.

 

2.     A teraz trochę matematyki podczas zabawy dydaktycznej:

„Duże i małe domy”.

·         Zademonstrujcie dzieciom pracę: Duży i mały dom.”

·         Poproście, aby dziecko wskazywało dom duży, mały.

·         Poproście, aby dziecko określiło kształt: z jakiej figury zrobiony jest dach, ściany, okna itp.

·         Poproście dziecko, aby policzyło ile okien ma duży dom, ile mały, itp.

3.    Zabawa ruchowo- zabawa ruchowa „Dzieci do domu” – dziecko porusza się swobodnie po pokoju na mocne klaśnięcie i sygnał „dzieci do domu” – uczestnicy zabawy szybko siadają na podłodze.

4.     Projekcja filmu „Mój dom, czyli jestem architeketem” https://www.youtube.com/watch?v=pIJ1AL4rH7A

5.    Praca plastyczna: „Mój dom”.

A teraz zadaniem dziecka jest wykonanie swojego własnego domu 

z figur geometrycznych. Potrzebne będą do tego wycięte kolorowe figury z papieru, klej, kartka.

 

Miłego,  dnia:)