Drodzy Rodzice, kochane dzieci z grupy „Kangurki „i „Sówki”.
Na dzień 06.05.20 proponujemy działania z zakresu edukacji matematycznej połączone z ruchem i muzyką.
Temat tygodnia: „Moje miasto”
Temat dnia: „Duże i małe domy”.
Cel ogólny:
· Układanie z figur geometrycznych
· Określanie wielkości domów
· Nazywanie figur: koło i kwadrat, dzieci starsze 4 l. trójkąt
· Usprawnianie umiejętności liczenia,
· Ćwiczenia sprawności ruchowej, koordynacji ruchowej
· Ćwiczenia sprawności manualnej i orientacji w przestrzeni
Cele operacyjne (dziecko):
· Doskonali umiejętności przestrzenne
· Potrafi określić wilekość domu
· Nazywa i wskazuje figurę: koło i kwadrat 3 l, dodatkowo trójkąt – 4 l
· Doskonali liczenie w dostępnym zakresie 1-4.
· Ćwiczy koordynację ruchowo - słuchową
· Rozwija sprawność manualną oraz orientację przestrzenna na kartce
Pomoce
dydaktyczne: kolorowe figury z papieru,
klej, kartka,przygotowana praca pokazowa „Duży i mały dom” z figur
geometrycznych.
Zadania dla rodziców:
1. Kreatywne powitanki: Słuchanie fragmentu wiersza A. Rumińskiej
„Mój dom”:
…mamy swoje domy, małe albo duże,/ pokazujemy
ręką małe i duże
A przed domami ogródek i podwórze./wskazujemy przed siebie
Bawimy się na podwórku wesoło i miło,/ trzymamy się za ręce i przeciągamy ręce do siebie
żeby potem w domku pięknie nam się śniło./ udajemy spanie, ręce pod głową
· A teraz wypowiadając wiersz, wykonujcie ruchy opisane przy każdym wersie wiersza.
2. A teraz trochę matematyki podczas zabawy dydaktycznej:
„Duże i małe domy”.
· Zademonstrujcie dzieciom pracę: Duży i mały dom.”
· Poproście, aby dziecko wskazywało dom duży, mały.
· Poproście, aby dziecko określiło kształt: z jakiej figury zrobiony jest dach, ściany, okna itp.
· Poproście dziecko, aby policzyło ile okien ma duży dom, ile mały, itp.
3. Zabawa ruchowo- zabawa ruchowa „Dzieci do domu” – dziecko porusza się swobodnie po pokoju na mocne klaśnięcie i sygnał „dzieci do domu” – uczestnicy zabawy szybko siadają na podłodze.
4. Projekcja filmu „Mój dom, czyli jestem architeketem” https://www.youtube.com/watch?v=pIJ1AL4rH7A
5. Praca plastyczna: „Mój dom”.
A teraz zadaniem dziecka jest wykonanie swojego własnego domu
z figur geometrycznych. Potrzebne będą do tego wycięte kolorowe figury z papieru, klej, kartka.
Miłego, dnia:)