Moja ojczyzna- Jaki jestem?

Drodzy Rodzice z grupy „Kangurki „i „Sówki”.

Na dzień 29.04.20  proponujemy działania z zakresu edukacji matematycznej połączone  z ruchem, muzyką i działalnością plastyczną.

Temat tygodnia: „Moja ojczyzna”

Temat dnia: „Jaki jestem?”.
Cel ogólny:

·        Posługiwanie się określeniami wysoki- niski

·        Rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej, porównywania wyglądu

·        Zapoznanie z metodami pomiaru wzrostu- miara wzrostu

·        Rozwijanie umiejętności poslugiwania się przymiotnikami wysoki- niski, duży- mały, gruby-chudy

·        Ćwiczenia sprawności ruchowej, koordynacji ruchowej

Cele operacyjne (dziecko):

·        Posługuje się określeniami wysoki- niski, duży- mały, gruby-chudy

·        Potrafi porównywać

·        Wie, jak dokonać pomiaru wzrostu

·        Ćwiczy koordynację ruchową

·        Słucha piosenki

·        Potrafi narysować kreskę pionową i poziomą

Pomoce dydaktyczne:

·        Instrument perkusyjny, może to być instrument niekonwencjonalny, np.: drewniane łyżki, centymetr krawiecki, miarkę metrową (metrówkę), linijkę, szary papier, kredki.
Zadania dla rodziców:

1.   Kreatywne powitanki: Siądźcie wygodnie naprzeciw siebie                      i zaśpiewajcie piosenkę powitalną na melodię: „Wlazł kotek” (powtórzcie kilkukrotnie)

o   Dzień dobry, dzień dobry zabawy nadszedł czas.

Dzień dobry, dzień dobry jaki humor masz?

Gdy zaśpiewacie piosenkę pokażcie za pomocą mimiki „Jakie macie humory?”. Pobawcie się trochę w aktorów- za pomocą różnorodnej mimiki pokazujcie różne nastroje.

2.   Zabawa ruchowa „Wysoki – niski”.
Zadaniem dziecka jest swobodnie poruszać się po pokoju np. w rytm dźwięków wydobywanych za pomocą dowolnego instrumentu perkusyjnego, np.: drewienka. Na  hasło wysoko – dziecko we wspięciu na palcach chodzi po pokoju. Na hasło nisko – dziecko w pozycji przygarbionej chodzi ociężale po pokoju.

3.   A teraz trochę matematyki

       Zapoznanie z przyborami mierzącymi. Oglądanie różnych przyrządów służących do mierzenia: : centymetr krawiecki, miarkę metrową (metrówkę), linijkę. Nazywanie ich, określanie, co można mierzyć za ich pomocą i kto          z nich korzysta.

4.   Kto jest wyższy?”- a teraz poproście dziecko, aby położyło się na arkuszu szarego papieru- odrysujcie je. Jeżeli jest rodzeństwo odrysujcie również, jeżeli rodzeństwa nie ma niech dziecko odrysuje mamę, albo tatę. Poproście, aby dziecko określiło, kto jest wyższy,       a kto niższy. Stwórzcie postacie za pomocą kredek, cechami charakterystycznymi dla danej osoby, np.: okulary, czarne włosy, długie włosy itp.  

5.   Zabawa ruchowa przy piosence : „Biegnę do przedszkola”

https://www.youtube.com/watch?v=dEzNOXd1-L0

·        Marsz w miejscu

·        Skoki obunóz

·        Bieg w miejscu

·        Ruchy okrężne ramion

·        Ruchy okrężne głową

·        Ruchy okrężne rąk

·        Ruchy okrężne bioder

·        Ruchy okrężne stóp na zmianę

·        Ćwiczenia w parach przodem do siebie, trzymając się za ręce (osoby na zmianę wykonują przysiad)

·        Ćwiczenia w parach na siedząco, tyłem do siebie, plecy sklejone- Skłony na zmianę

6.   „Wysoki i niski płot”-  A teraz pokażcie dziecku jak narysować płot wysoki i niski. Niech to będzie prosta forma płotu, na którą składają się tylko kreski pionowe i kreski poziome. Poproście dziecko, aby narysowało na arkuszu papieru dwa rodzaje płotu. Wysoki i niski.

A wszystko to niech wykonuje w rytm poniższej melodii. Dzieci młodsze 3l, na początku można wesprzeć, prowadząc rękę.  Możecie zmieniać kolor kredki, wszystko w rytm muzyki. Gdy płoty będą narysowane, można je przyozdobić, np.: dorysować elementy- słońce, motyle, kwiaty itp.

https://www.youtube.com/watch?v=xk3BvNLeNgw

         Miłego, wiosennego  dnia:)