Wiosna na wsi - W chlewiku
Drodzy Rodzice i Dzieci z grupy „Kangurki „i „Sówki”.
Na dzień 23.04.20 proponujemy działania z zakresu edukacji literacko- przyrodniczej połączone z ruchem i muzyką.
Temat tygodnia: „Wiosna na wsi”
Temat dnia: „W chlewiku”.
Cele ogólne:
Cele operacyjne – dziecko:
Pomoce/ środki dydaktyczne:
Zadania dla dzieci i rodziców:
1. Rozpocznijcie zabawę od rymowanki, którą
poznaliście na początku miesiąca. Zabawa rozwija orientację przestrzenną
dziecka. Poproście, aby dziecko wykonywało ruchy zgodne z tekstem rymowanki.
Rączki w górę wyciągamy,
dookoła się poobracamy.
Jedną nóżką tupnę raz i do tego klasnę raz.
Drugą nóżką tupnę raz i do tego klasnę raz.
Rączki w górę, rączki w bok,
niski przysiad, równy krok,
Marsz dokoła gra muzyka i skończona gimnastyka
2. A teraz proszę przeczytać dziecku poniższy tekst, zważając na przerwy tak, aby dziecko nadążało, wykonując odpowiednie ruchy, gesty i dźwięki.
Dzieci naśladują ruchy oraz odgłosy zwierząt.
(Metoda Opowieści ruchowej)
Kogut obudził się najwcześniej. Przeciągnął się, ziewnął, rozprostował piórka, wyczyścił swój piękny czerwony grzebień na czubku głowy i wyszedł z kurnika. Słoneczko już pięknie grzało. Kogut przeszedł się po podwórku, zajrzał to tu, to tam, po czym wskoczył na płot i zapiał: kukuryku. Kury obudziły się natychmiast, zaczęły wiercić się na grzędzie, znosząc jajka. Kłóciły się przy tym okropnie… na całe podwórko niosło się ich gdakanie: ko, ko, ko, ko. Nieopodal w stajni usłyszał tę kłótnię koń, zawołał kilka razy: ihaha. Wybiegł ze stajni i zaczął galopować: kląskanie. W chlewiku obudziły się świnki i jak to ze świnkami bywa od razu były głodne, wołały: kwi, kwi, kwi. Gdy zjadły, poszły wytaplać się w błocie. Z obory wychyliła łeb krowa i przywitała się ze świnkami: muuuu Całego gospodarstwa pilnował pies Burek, który, gdy tylko coś się działo, szczekał głośno: hau, hau, hau. Aż do wieczora zwierzątka jadły, bawiły się na podwórku. A gdy słońce zachodziło, wróciły do swoich domków spać.
3. A teraz pora na filmik edukacyjny. Zwierzęta i ich domy.
https://www.youtube.com/watch?v=1PD3jNhefUA
4. Zabawa logopedyczna „Odgłosy zwierząt” z wykorzystaniem kart logopedycznych.
5. A teraz poruszajcie się do wiersza. Na dywanie proszę ułożyć duże koło
z grubego sznurka. Dziecko ma za zadanie chodzić dookoła po sznurku powtarzając za rodzicem wierszyk. Przy ostatnim wersie wymieniają nazwę domku i wskakują do środka koła.
Idą sobie kurki
dróżką:
Pierwsza kurka tupie nóżką,
Druga kurka tupie nóżką,
Trzecia kurka tupie nóżką.
Potupały, potupały
I w kurniku się schowały.
Idą sobie świnki dróżką:
Pierwsza świnka tupie nóżką (…)
I w chlewiki się schowały. Itd.
6. Na zakończenie przy piosence o kaczuszkach połóżcie dziecku na podłodze dużą kartkę papieru A3 oraz kolorowe kredki świecowe. W rytm piosenki razem z dzieckiem kreślcie kreski pionowe- trawę. Co pewien czas róbcie przerwy w muzyce. Na pauzę dziecko ma za zadanie zmienić kolor kredki. Do zamiany dochodzi tyle razy, ile kolorów kredek znajduje się w zasięgu dziecka. Gdy trawa będzie skończona naklejcie z dzieckiem 3 kaczki, 2 motyle oraz 4 kwiatki. Zadajcie dziecku pytanie czego jest więcej, a czego mniej. Poproście, aby dziecko policzyło elementy.
https://www.youtube.com/watch?v=x9x5BdvCI44
Miłego, wiosennego dnia :)