Wiosna na wsi- Na wiejskim podwórku
Drodzy Rodzice, kochane Dzieciaki z grupy „Kangurki „i „Sówki”.
Na dzień 22.04.20 proponujemy działania z zakresu edukacji matematycznej połączone z ruchem, muzyką.
Temat tygodnia: „Wiosna na wsi”
Temat dnia: „Na wiejskim
podwórku”.
Cel ogólny:
· Usprawnianie umiejętności liczenia
· Ćwiczenia percepcji wzrokowej, słuchowej
· Ćwiczenia w orientacji przestrzennej
· Ćwiczenia sprawności ruchowej, koordynacji ruchowej
· Rozwijanie mowy i myślenia- posługiwanie się określeniami położenia przedmiotu w przestrzenii
· Rozwijanie słuchu fonemowego
Cele operacyjne (dziecko):
· Doskonali liczenie w dostępnym zakresie.
· Potrafi nazwać i policzyć zwierzęta gospodarcze
· Rozpoznaje zwierzę po kształcie i dźwięku
· Wie, czym zajmuje się rolnik
· Posługuje się określeniami położenia przedmiotu w przestrzenii
· Ćwiczy słuch fonemowy
· Ćwiczy koordynację ruchową
· Słucha piosenki, wykonuje ruchy zgodne z tekstem
Pomoce dydaktyczne:
· Piosenka powitalna: https://www.youtube.com/watch?v=az7AZ2La6g4&list=PLeAXf0wm-GUndYcvZ5Y3DkL93-n4m-0Ix&index=3
· Piosenka na gimnastykę: https://www.youtube.com/watch?v=351fw50UOn8
· Zabawa dydaktyczna- rozpoznawanie kształtów oraz odgłosów zwierząt: https://www.youtube.com/watch?v=hO2a3KUBuzE
· Zabawki, figurki, lub postacie w formie zdjęć zwierząt gospodarstwa domowego
Zadania dla rodziców:
1. Razem z piosenką „Jeśli jesteś dziś szczęśliwy”- rozpocznijcie miło dzień. Wykonujcie ruchy o których mowa w piosence.
https://www.youtube.com/watch?v=az7AZ2La6g4&list=PLeAXf0wm-GUndYcvZ5Y3DkL93-n4m-0Ix&index=3
2. A teraz trochę matematyki podczas zabawy dydaktycznej : „ W gospodarstwie”.
· Poproście dziecko, aby uzupełniło poniższą kartę pracy według polecenia. Zapoznajcie dziecko z nazwą rolnik- wyjaśnijcie czym się zajmuje i gdzie pracuje.
· Zabawa ,,Gdzie leży zwierzątko” - połóżcie zabawki zwierząt na dywanie, niech dziecko wybierze sobie jedną z nich. Dziecko ma za zadanie położyć zabawkę/ figurkę w określony sposób na polecenie: przed sobą, za sobą, obok, z tyłu, z przodu, w górę, na dół, na głowę.
· Teraz poproście dziecko, aby poukładało zwierzęta od najmniejszego do największego i na odwrót. Można podać dziecku wzór w jaki sposób ma ułożyć,
np.: duży,duży; mały, mały
· Zabawa liczbowa ,,Pokaż zwierzę’’- dzieci otrzymują obrazki / figurki przedstawiające 1,2,3,4 sztuki zwierząt. Rodzic wymawia rymowankę, dziecko ma za zadanie odnaleźć właściwy:
-były sobie świnki trzy,
- mały kotek wlazł na płotek,
- pieski małe dwa chciały przejść przez rzeczkę,
- trzy rogate kózki obgryzały brzózki,
- obok zagrody pasą się cztery krowy podziękowania, (można też nucić te wyliczanki).
3. Zabawa ruchowa przy piosence : Zadaniem dziecka jest wykonywać ruchy, o których mowa w piosence.
https://www.youtube.com/watch?v=351fw50UOn8
4. A teraz obejrzyjcie filmik edukacyjny, który rozwija percepcję wzrokową dziecka. Na filmie dzieci będą miały za zadanie rozpoznawać zwierzę po kształcie oraz odgłosach , które wydaje: https://www.youtube.com/watch?v=hO2a3KUBuzE
5. Na koniec gimnastyka: https://www.youtube.com/watch?v=R7i8g59NI5I
Miłego, wiosennego dnia:)