Wiosna na wsi-  Na wiejskim podwórku

Drodzy Rodzice, kochane Dzieciaki z grupy „Kangurki „i „Sówki”.

Na dzień 22.04.20  proponujemy działania z zakresu edukacji matematycznej połączone  z ruchem, muzyką.

Temat tygodnia: „Wiosna na wsi”

Temat dnia: „Na wiejskim podwórku”.
Cel ogólny:

·        Usprawnianie umiejętności liczenia

·        Ćwiczenia percepcji wzrokowej, słuchowej

·        Ćwiczenia w orientacji przestrzennej

·        Ćwiczenia sprawności ruchowej, koordynacji ruchowej

·        Rozwijanie mowy i myślenia- posługiwanie się określeniami położenia przedmiotu w przestrzenii

·        Rozwijanie słuchu fonemowego

Cele operacyjne (dziecko):

·        Doskonali liczenie w dostępnym zakresie.

·        Potrafi nazwać i policzyć zwierzęta gospodarcze

·        Rozpoznaje zwierzę po kształcie i dźwięku

·        Wie, czym zajmuje się rolnik

·        Posługuje się określeniami położenia przedmiotu w przestrzenii

·        Ćwiczy słuch fonemowy

·        Ćwiczy koordynację ruchową

·        Słucha piosenki, wykonuje ruchy zgodne z tekstem

Pomoce dydaktyczne:

 

·        Piosenka powitalna: https://www.youtube.com/watch?v=az7AZ2La6g4&list=PLeAXf0wm-GUndYcvZ5Y3DkL93-n4m-0Ix&index=3

·        Piosenka na gimnastykę: https://www.youtube.com/watch?v=351fw50UOn8

·        Zabawa dydaktyczna- rozpoznawanie kształtów oraz odgłosów zwierząt: https://www.youtube.com/watch?v=hO2a3KUBuzE

·         Zabawki, figurki, lub postacie w formie zdjęć zwierząt gospodarstwa domowego

 

Zadania dla rodziców:

1.    Razem z piosenką „Jeśli jesteś dziś szczęśliwy”- rozpocznijcie miło dzień. Wykonujcie ruchy o których mowa w piosence.

 https://www.youtube.com/watch?v=az7AZ2La6g4&list=PLeAXf0wm-GUndYcvZ5Y3DkL93-n4m-0Ix&index=3

2.    A teraz trochę matematyki podczas zabawy dydaktycznej : „ W gospodarstwie”.

·       Poproście dziecko, aby uzupełniło poniższą kartę pracy według polecenia. Zapoznajcie dziecko z nazwą rolnik- wyjaśnijcie czym się zajmuje i gdzie pracuje.

·       Zabawa ,,Gdzie leży zwierzątko” -  połóżcie zabawki zwierząt na dywanie, niech dziecko wybierze sobie jedną z nich. Dziecko ma za zadanie położyć zabawkę/ figurkę w określony sposób na polecenie: przed sobą, za sobą, obok, z tyłu, z przodu, w górę, na dół, na głowę.

·       Teraz poproście dziecko, aby poukładało zwierzęta od najmniejszego do największego i na odwrót. Można podać dziecku wzór w jaki sposób ma ułożyć,

np.: duży,duży; mały, mały

·       Zabawa liczbowa ,,Pokaż zwierzę’’- dzieci otrzymują obrazki / figurki przedstawiające 1,2,3,4 sztuki zwierząt. Rodzic wymawia rymowankę, dziecko ma za zadanie odnaleźć właściwy:

-były sobie świnki trzy,

- mały kotek wlazł na płotek,

- pieski małe dwa chciały przejść przez rzeczkę,

- trzy rogate kózki obgryzały brzózki,

- obok zagrody pasą się cztery krowy podziękowania, (można też nucić te wyliczanki).

3.   Zabawa ruchowa przy piosence :  Zadaniem dziecka jest wykonywać ruchy, o których mowa w piosence.

https://www.youtube.com/watch?v=351fw50UOn8

4.   A teraz obejrzyjcie filmik edukacyjny, który rozwija percepcję wzrokową dziecka. Na filmie dzieci będą miały za zadanie rozpoznawać zwierzę po kształcie oraz odgłosach , które wydaje: https://www.youtube.com/watch?v=hO2a3KUBuzE

5.   Na koniec gimnastyka: https://www.youtube.com/watch?v=R7i8g59NI5I

 

 

Miłego, wiosennego  dnia:)