Drodzy Rodzice, kochane Dzieciaki z grupy „Kangurki „i „Sówki”.

Na 21.04.20  proponujemy działania literackie, ruchowo-muzyczne,  połączone   z działalnością plastyczną.

Temat tygodnia: „ Zwierzęta na wsi”

Temat dnia: „Gdzie kto mieszka”.

Cel ogólny:

·        zapoznanie z nazwami zwierząt gospodarstwa domowego

·        zapoznanie się z nazwami zwierząt dorosłych i dzieci

·        ćwiczenia narządów artykulacyjnych

·        słuchanie piosenki

·        ćwiczenia koordynacji ruchowej

·        ćwiczenia sprawności manualnej, orientacji przestrzennej

Cele operacyjne (dziecko):
 

·        zapoznaje się z nazwami zwierząt gospodarstwa domowego

·        zna nazwy zwierzat dorosłych oraz ich dzieci

·        ćwiczy aparat artykulacyjny

·        ćwiczy słuch fonemowy- dokonuje podziału wyrazu na sylaby

·        aktywnie słucha piosenki

·        rozwija swoją sprawność ruchową

·        z pomocą rodzica wykonuje kurczaka

·        potrafi przykleić elementy w odpowiednim miejscu

Pomoce/ środki dydaktyczne:

Papier kolorowy- odcienie żółtego, elementy kurczaka podane na końcu scenariusza, film edukacyjny dotyczący zwierząt gospodarstwa domowego, piosenki i filmiki podane przy każdym zadaniu.

 Zadania dla dzieci i rodziców:

 

1.   Na powitanie: Na melodię „Kurki trzy” zaśpiewajcie piosenkę powitalną z jednoczesnym wykonywaniem ruchów. Piosenka jest już Wam znana z poprzednich tygodni.

 

Powitania nadszedł czas, miło dzisiaj widzieć Was! ( ręce na biodrach)

Ręce w górę, mały skok, teraz w górę - hop, hop, hop!

 

2.   A teraz razem  dzieckiem obejrzyjcie film edukacyjny dotyczący zwierząt gospodarstwa domowego.  https://www.youtube.com/watch?v=JGtV5J4C9PM

·       Poproście, aby dziecko nazywało zwierzęta

·       Poproście, aby dziecko naśladowało odgłosy zwierząt

·       Poproście, aby dziecko podzieliło na sylaby nazwy zwierząt- dzieląc na sylaby, wyklaskujcie rytm.

3.   A teraz posłuchajcie piosenki „Dziwne rozmowy”. https://www.youtube.com/watch?v=jI9trIb3NJQ

W rytm piosenki wykonujcie następujące ćwiczenia:

·       Marsz w miejscu

·       Krok- odstaw- dostaw na boki

·       Krok – odstaw-dostaw w przód i w tył

·       Ruchy okrężne głową

·       Ruchy okrężne ramion

·       W rytm piosenki zgodnie z tekstem naśladujcie ruchy zwierząt oraz odgłosy wydawane przez te zwierzęta.

·        W rytm piosenki stańcie naprzeciwko siebie, weźcie do ręki piłkę i rzucajcie ją w kierunku partnera.

 

4.   Następnie obejrzyjcie filmik pt: „Szukamy mamy” https://www.youtube.com/watch?v=E5bWIQo182c 

·       Zadajcie dziecku pytania dotyczące nazw zwierząt dorosłych oraz ich dzieci.

5.    Na  koniec wykonajcie pracę plastyczną: „Kurczaczek” według instrukcji podanej poniżej.

 https://eduzabawy.com/kreatywnie-z-dzieckiem/anna-kowalska/kurczaczki-ze-skrzydelkami-z-odrysowanych-raczek/

 

 

Miłego i twórczego dnia  :) :)

1.     na drzewac