Dbamy o przyrodę - Wiosenne porządki w ogródku

 

Drodzy Rodzice i Dzieci z grupy „Kangurki „i „Sówki”.

 

Na dzień 15.04.20  proponujemy działania z zakresu edukacji matematycznej oraz przyrodniczej,  połączone  z ruchem i  muzyką.

 

 

Temat tygodnia: „Dbamy o przyrodę”

Temat dnia: „Wiosenne porządki w ogródku”.
Cel ogólny:

·        Przeliczanie w zakresie 1-4

·        Nazywanie kolorów tulipanów

·        Ćwiczenia narządów artykulacyjnych

·        Usprawnianie umiejętności liczenia, doliczanie i odliczanie do podanej liczby  o jeden mniej- więcej

·        Nauka piosenki

·        Ćwiczenia sprawności ruchowej, koordynacji ruchowej

·        Ćwiczenia orientacji w przestrzeni

Cele operacyjne (dziecko):

·        Doskonali liczenie w dostępnym zakresie 1-4.

·        Nazywa kolory kwiatów, zapoznaje się z nazwą Tulipan

·        Ćwiczy koordynację ruchowo – słuchową

·        Potrafi zaśpiewać piosenkę

·        Zna etapy wzrostu rośliny, wie co jest potrzebne do życia roślinom.


Pomoce dydaktyczne: 4 kolorowe kubeczki, lub małe słoiczki,  4 tulipany z papieru na patyczkach, np. długich wykałaczkach kolorze żółtym, czerwonym, niebieskim, zielonym, liczmany- koła odpowiadające kolorowi tulipanów, mop lub kij od miotły, apaszka;

 

 Zadania dla dzieci i  rodziców:

1.   Na początek zabawa z piosenką i mopem  „ W naszym ogródeczku”

(Na pewno każdy z domów posiada takie przedmioty, jak kij od mopa, szczotki)

·       Razem z dzieckiem w rytm piosenki maszerujcie po wyznaczonej powierzchni pokoju, trzymając mop pionowo i delikatnie wystukując nim rytm piosenki. Zmieniajcie kierunek na tekst: 1,2,3.

·       Teraz wykorzystajcie mopa do ilustracji ruchowej piosenki, naśladując wykonywanie wiosennych porządków. Na  słowa 1,2,3 uderzajcie mopem o podłogę.

 

2.   A teraz trochę matematyki podczas zabawy dydaktycznej:

„Doniczki z tulipanami”. Zapoznajcie dzieci z nazwą kwiatka Tulipan, jeżeli jest możliwość pokażcie żywego tulipana, opowiedzcie, że są to kwiaty cebulowe. Przygotujcie kubeczki, tulipany na patykach oraz wycięte małe koła koloru tulipanów( 4 żółte, czerwone,niebieskie, zielone) , jako liczmany.

Włóżcie 3 tulipany koloru żółtego do jednego kubeczka, 2 tulipany koloru czerwonego do drugiego, 4 tulipany niebieskie do trzeciego oraz 1 tulipan zielony do ostatniego kubka.

Wymawiajcie poniższe twierdzenia:

• były sobie  czerwone kwiatki trzy…
• aaa  niebieskie kwiatki dwa…
• na płocie w donicy siedziały cztery żółte tulipany wspaniałe…
• pani Beatka posadziła jednego zielonego kwiatka…

 

Poproście dziecko, aby po każdym, przeczytanym twierdzeniu dziecko dopasowało odpowiednią ilość liczmanów do ilości tulipanów wraz        z odpowiednim kolorem.

 np.: Czerwone tulipany- 3 czerwone liczmany.

 

3.    A teraz obejrzycie film edukacyjny : Jak rosną rośliny?

 https://www.youtube.com/watch?v=JGNkJp3hqmA  

 

Porozmawiajcie z dzieckiem na temat wzrostu rośliny.

Zapytajcie dziecko, co jest potrzebne aby roślina rosła?

 

4.   Zabawa ruchowa, utrwalająca piosenkę „W naszym ogródeczku”

Podczas piosenki, wykonujcie ćwiczenia ruchowe wraz z powtarzaniem tekstu na zwrotki. Do ćwiczeń możecie wykorzystać mopa. :):

·        Ruchy okrężne ramion, ręce trzymają mopa z tyłu.

·        Ruchy okrężne głową, ręce trzymają mopa z tyłu.

·        Ruchy okrężne głową- ręce wyciągnięte do przodu, trzymają mopa.

·        Ruchy okrężne bioder- ręce do przodu, trzymają mopa.

·        Ruchy okrężne stóp na zmianę- ręce w górze z mopem.

·        Skłony w przód z mopem.

·        Przysiady z mopem i rękami w przód.

·        Ćwiczenia w parach przodem do siebie, trzymając mopa.

 (osoby na zmianę wykonują przysiad)

·        Rodzic stoi- dziecko przechodzi pod mopem. Regulujemy dziecku wysokość trzymanego mopa.

 

     

Miłego, kwietniowego  dnia:)