Dbamy o przyrodę- Segregujemy śmieci
Drodzy Rodzice i Dzieci z grupy „Kangurki „i „Sówki”.
Na 14.04.20 proponujemy działania literackie, ruchowo-muzyczne, połączone z działalnością plastyczno- techniczną.
Temat tygodnia: „Dbamy o przyrodę”
Temat dnia: „Segregujemy śmieci ”.
Cel ogólny:
· rozwijanie świadomości proekologicznej
· wyrabianie nawyku segregacji śmieci
· ćwiczenia koordynacji ruchowej
· zapoznanie się z nowym wyrazem: recykling
· ćwiczenia sprawności manualnej
Cele operacyjne (dziecko):
· aktywnie słucha piosenki
· rozwija poczucie rytmu oraz przestrzeni w kontakcie z drugą osobą
· ogląda film edukacyjny
· wie, dlaczego należy segregować śmieci
· zapoznaje się z kolorami pojemników do segregacji śmieci
· zapoznaje się z nowym wyrazem: recykling
· wykonuje pracę plastyczno- techniczną
Pomoce/ środki dydaktyczne: płyty CD, klej, szablony zwierząt, np. ślimak, żaba (http://www.rceeplock.pl/files/fne_2018/opis_prac/6.pdf)
kartki, imitujące pojemniki na śmieci w kolorze ŻÓŁTYM, ZIELONYM, NIEBIESKIM, BRĄZOWYM, CZARNYM oraz przykłady śmieci, ale tylko do recyklingu: plastik, papier, szkło, metal.
FILM EDUKACYJNY : Ekologia rady na odpady https://www.youtube.com/watch?v=0WS8vo0iD2k
Piosenka ekologiczna https://www.youtube.com/watch?v=pRNtFXew_VE
Zadania dla dzieci i rodziców:
1. Na początek razem z dzieckiem aktywnie posłuchajcie piosenki ekologicznej.
Na zwrotki poruszajcie się w kółeczku, trzymając za ręce;
Na refreny rytmicznie klaszcz raz w dłonie swoje, raz w dłonie dziecka dziecka.
2. A teraz wspólnie obejrzycie filmik edukacyjny:
https://www.youtube.com/watch?v=0WS8vo0iD2k - Rady na odpady
Po obejrzeniu filmu, zadajcie dziecku pytania:
· Jak będzie wyglądał świat, gdy zasypią go śmieci?
· Jak uratować przyrodę?
· Co robić, żeby nie było tyle śmieci?
· Jak nazywamy segregację śmieci?
Powtórzcie z dzieckiem ten trudny wyraz: Recykling
4. Na koniec wspólnie wykonajacie pracę plastyczno- techniczną „Ekologiczne zwierzaki” – wykorzystajcie do tego stare płyty CD. Poniżej instrukcja i przykłady takiej pracy:
http://www.rceeplock.pl/files/fne_2018/opis_prac/6.pdf
Miłego i twórczego dnia :) :)
1. na drzewach