Dbamy o przyrodę- Segregujemy śmieci

Drodzy Rodzice i Dzieci z grupy „Kangurki „i „Sówki”.

Na 14.04.20  proponujemy działania literackie, ruchowo-muzyczne,  połączone  z działalnością plastyczno- techniczną.

Temat tygodnia: „Dbamy o przyrodę”

Temat dnia: „Segregujemy śmieci ”.

Cel ogólny:

·        rozwijanie świadomości proekologicznej

·        wyrabianie nawyku segregacji śmieci

·        ćwiczenia koordynacji ruchowej

·        zapoznanie się z nowym wyrazem: recykling

·        ćwiczenia sprawności manualnej

Cele operacyjne (dziecko):
 

·        aktywnie słucha piosenki

·        rozwija poczucie rytmu oraz przestrzeni w kontakcie z drugą osobą

·        ogląda film edukacyjny

·        wie, dlaczego należy segregować śmieci

·        zapoznaje się z kolorami pojemników do segregacji śmieci

·        zapoznaje się z nowym wyrazem: recykling

·        wykonuje pracę plastyczno- techniczną

 

Pomoce/ środki dydaktyczne: płyty CD, klej, szablony zwierząt, np. ślimak, żaba (http://www.rceeplock.pl/files/fne_2018/opis_prac/6.pdf)

 kartki, imitujące pojemniki na śmieci w kolorze ŻÓŁTYM, ZIELONYM, NIEBIESKIM, BRĄZOWYM, CZARNYM oraz przykłady śmieci, ale tylko do recyklingu: plastik, papier, szkło, metal.

FILM EDUKACYJNY : Ekologia rady na odpady https://www.youtube.com/watch?v=0WS8vo0iD2k  

Piosenka ekologiczna https://www.youtube.com/watch?v=pRNtFXew_VE

Zadania dla dzieci i rodziców:

 

1.   Na początek razem z dzieckiem aktywnie posłuchajcie piosenki ekologicznej.

Na zwrotki poruszajcie się w kółeczku, trzymając za ręce;

Na refreny rytmicznie klaszcz raz  w dłonie swoje, raz w dłonie dziecka dziecka.

2.    A teraz wspólnie obejrzycie filmik edukacyjny:

https://www.youtube.com/watch?v=0WS8vo0iD2k  - Rady na odpady

Po obejrzeniu filmu, zadajcie dziecku pytania:

·        Jak będzie wyglądał świat, gdy zasypią go śmieci?

·        Jak uratować przyrodę?

·        Co robić, żeby nie było tyle śmieci?

·        Jak nazywamy segregację śmieci?

 

Powtórzcie z dzieckiem ten trudny wyraz:  Recykling

3.   A teraz posłuchajcie piosenki „Segregujemy śmieci”.

·       W rytm piosenki poruszajcie głową, wykonując ruchy okrężne

·       W rytm piosenki poruszajcie ramionami wykonując ruchy okrężne

·       W rytm piosenki wykonajcie ruchy okrężne stopami naprzemiennie.

·       W rytm piosenki maszerujcie, wyklaskując rytm

Następnie przygotujcie kartki, imitujące pojemniki na śmieci w kolorze ŻÓŁTYM, ZIELONYM, NIEBIESKIM, BRĄZOWYM, CZARNYM oraz przykłady (czystych) śmieci, ale tylko do recyklingu: plastik, papier, szkło, metal. Porozrzucajcie je tak, aby dziecko mogło dopasować do odpowiednich kolorów. Niech dziecko nazywa kolory pojemników.  W rytm poniższej piosenki poproście dziecko, aby segregowało śmieci.

https://www.youtube.com/watch?v=yn0ZYgO7AT0

4.   Na koniec wspólnie wykonajacie pracę plastyczno- techniczną „Ekologiczne zwierzaki” – wykorzystajcie do tego stare płyty CD. Poniżej instrukcja i przykłady takiej pracy:

http://www.rceeplock.pl/files/fne_2018/opis_prac/6.pdf

 

Miłego i twórczego dnia  :) :)

1.     na drzewach