Wiellanoc tuż, tuż- Kurka i pisanki

 

Drodzy Rodzice z grupy „Kangurki „i „Sówki”.

 

Na dzień 10.04.20  proponujemy działania z zakresu edukacji muzycznej połączone z ruchem i plastyka.

 

 

Temat tygodnia: „Wielkanoc tuż, tuż”

Temat dnia: „Kurka i pisanki ”.


Cel ogólny:

·        ćwiczenia koordynacji słowno- ruchowej

·        utrwalanie części ciała

·        aktywne słuchanie tekstu piosenki „Kurka i pisanki”

·        poszerzenie wiadomości na temat instrumentów muzycznych, zapoznanie z nazwą Saksofon

·        rozwijanie sprawności manualnej

·        rozwijanie wyobraźni przestrzennej

·        rozwijanie poczucia estetyki

Cele operacyjne (dziecko):
 

·        ćwiczy koordynację słowno- ruchową

·        utrwala części ciała

  • wymawia tekst z jednoczesnym wykonywaniem ruchów
  • słucha piosenki
  • zapoznaje się z nazwą instrumentu Saksofon, Syntezator
  • śpiewa z jednoczesnym wykonywaniem ruchów

 

 

Pomoce/ środki dydaktyczne: Piosenka https://www.youtube.com/watch?v=6RH8hXpWnlk  

, instrumenty perkusyjne, lub niekonwencjonalne,papierowy,biały talerzyk, papier kolorowy, klej, piórka kolorowe o do ozdoby.

 

 

Zadania dla dzieci i rodziców:

 

 

  1. Rozpocznijcie zabawę od prostych ćwiczeń z zakresu logorytmiki. To ćwiczenie na pamięć, uwagę i koordynację ruch -słuch- mowę.

 

Taniec  z piosenką- pokazywanką-  Utrwalanie części ciała. Znajduje się tu:

 

https://www.youtube.com/watch?v=x7Wc4Rj22jI

 

 

2.    A teraz usiądźcie wygodnie i razem z dzieckiem posłuchajcie piosenki „Kurka

i pisanki”. Słuchając i oglądając teledysk poruszajcie się w rytm piosenki

z boku na bok. Następnie weźcie do ręki – jeżeli macie instrumenty perkusyjne- świetnie, jeżeli nie to zróbcie instrument niekonwencjonalny, np.: drewniane klocki, łyżeczki, łyżki drewniane.  

 

Na refreny poproście dziecko, aby powtarzało tekst:

Ajajaj, ajajaj i pisanki robi z jaj   /  x 2

 

Na zwrotki - przerwy pomiędzy tekstem śpiewanym: razem z dzieckiem stwórzcie akompaniament wypowiadając wyrazy dźwiękonaśladowcze kokokokokoko. Dbajcie o to, aby artykułować dźwięki prawidłowo wraz

z odpowiednim ustawieniem warg oraz prawidłową postawą.(plecy wyprostowane)

 

3.    Porozmawiajcie z dzieckiem na temat treści piosenki.

Zadajcie dziecku pytania:

·         Jaki charakter miała piosenka?: Niech dziecko wypowie się, czy piosenka się podobała.

·          Czy  przy tej piosence można poruszać się szybko, czy powoli?

·         Jakie zwierzęta występowały w piosence/ teledysku?

·         Co robiła kurka?

·         Na jakim instrumencie grał zajączek, a na jakim kogucik? (saksofon, syntezator)

 

4.    A teraz wstańcie i  poruszajcie się w rytm piosenki:)

Razem z dzieckiem wykonujcie to samo, co w ćwiczeniu 2, dodając do tego ruch.

 

 Pewna mała, biała kurka   /   ruch głową na boki, ręce na biodra imitują skrzydełka

……………………………………. kokokokokokoko

 

Ukręciła pędzel z piórka  /   ruch  okrężny głową

……………………………… kokokokokokoko

 

Zniosła jaja o poranku     /   ruch okrężny biodrami, ręce na biodrach

……………………………. kokokokokokoko

 

I maluje je na ganku    /  ręce wyciągnięte przed siebie, imitują malowanie w powietrzu

 

Ref. Ajajaj, ajajaj        /   marsz w miejscu i śpiew- można sobie pokrzyczećJ

I pisanki robi z jaj 4x

 

Druga zwrotka jest powtórką ruchów zwrotki pierwszej.

 

2. Sto kolorów nałożyła  

    Listeczkami ozdobiła

    Przy tym cieszy się i skacze

    Ko ko, ko ko głośno gdacze

 

Ref....

 

 

5.     A teraz pomóżcie wykonać dziecku swoją własną kurkę, niosącą pisankę. Potrzebny do tego będzie biały, papierowy talerzyk, klej,  papier kolorowy i wyobraźnia:) :)  Poniższy link będzie podpowiedzią wykonania pracy.

 

 

https://zszywka.pl/p/kury-11395957.html

 

 

Miłego, przedświątecznego czasu  :)