Wielkanoc tuż,tuż- Pisanki
Drodzy Rodzice z grupy „Kangurki „i „Sówki”.
Na 07.04.20 proponujemy działania literackie, ruchowo-muzyczne, połączone z działalnością plastyczną.
Temat tygodnia: „Wielkanoc tuż,tuż”
Temat dnia: „Pisanki ”.
Cel ogólny:
· zapoznanie z tradycjami Wielkanocy
· słucha wiersza
· zapoznaje się z kształtem OWALU
· ćwiczenia koordynacji ruchowej
· zapoznanie z wykonaniem wydmuszki, pisanki
· ćwiczenia percepcji wzrokowej- ruchowej oraz zmysłu dotyku
· ćwiczenia sprawności manualnej
Cele operacyjne (dziecko):
· zapoznaje się z tradycją malowania pisanek podczas Wielkanocy
· słucha tekstu literackiego
· rozumie czym jest wydmuszka
· wie, że jajko jest kształtu owalnego
· aktywnie słucha piosenki
· ćwiczy koordynację ruchową, wzrokową oraz zmysł dotyku
· z pomocą rodzica wykonuje wydmuszkę
· wykonuje kolorową pisankę
Zadania dla dzieci i rodziców:
1. Na powitanie: Na melodię „Kurki trzy” zaśpiewajcie piosenkę powitalną z jednoczesnym wykonywaniem ruchów.
Powitania nadszedł czas, miło dzisiaj widzieć Was! ( ręce na biodrach)
Ręce w górę, mały skok, teraz w górę - hop, hop, hop!
2. A teraz przeczytajcie dziecku treść wiersza "Wydmuszki" D. Gellner
Przed owalnym lustrem
tłoczą się wydmuszki.
Przymierzają przed nim
pisankowe ciuszki.
Już w lustrze różowo,
zielono i biało,
a wydmuszkom ciągle
kolorów za mało!
Zajrzały do szuflad,
szafy otworzyły,
kropeczki, paseczki
na siebie włożyły.
Gdy tyle kolorów
w lustrze się odbiło,
to w końcu się lustro
w pisankę zmieniło!
4. Razem z dzieckiem obejrzyjcie instrukcję wykonania wydmuszki, która znajduje się poniżej.
https://ekodziecko.com/jak-zrobic-wydmuszke
5. A teraz razem z dzieckiem wykonajacie kolorową pisankę, wykorzystując wydmuszkę i farby plakatowe.
Miłego i twórczego dnia :) :)
1. na drzewach