Wielkanoc tuż,tuż- Pisanki

Drodzy Rodzice z grupy „Kangurki „i „Sówki”.

Na 07.04.20  proponujemy działania literackie, ruchowo-muzyczne,  połączone z działalnością plastyczną.

Temat tygodnia: „Wielkanoc tuż,tuż

Temat dnia: „Pisanki ”.

Cel ogólny:

·        zapoznanie z tradycjami Wielkanocy

·        słucha wiersza

·        zapoznaje się z kształtem OWALU

·        ćwiczenia koordynacji ruchowej

·        zapoznanie z wykonaniem wydmuszki, pisanki

·        ćwiczenia percepcji wzrokowej- ruchowej oraz zmysłu dotyku

·        ćwiczenia sprawności manualnej

Cele operacyjne (dziecko):
 

·        zapoznaje się z tradycją malowania pisanek podczas Wielkanocy

·        słucha tekstu literackiego

·        rozumie czym jest wydmuszka

·        wie, że jajko jest kształtu owalnego

·        aktywnie słucha piosenki

·        ćwiczy koordynację ruchową, wzrokową oraz zmysł dotyku

·        z pomocą rodzica wykonuje wydmuszkę

·        wykonuje kolorową pisankę

Pomoce/ środki dydaktyczne: Wiersz D. Gellner „Wydmuszki”, jajko, piosenka „Pisanki” https://www.google.com/search?q=pisanki+piosenka+youtube&oq=pisanki+piosenka+yt&aqs=chrome.1.69i57j0l2.8723j0j8&sourceid=chrome&ie=UTF-8                                  

 taca z mąką, kaszą itp., farby plakatowe, pędzel

 Zadania dla dzieci i rodziców:

1.   Na powitanie: Na melodię „Kurki trzy” zaśpiewajcie piosenkę powitalną z jednoczesnym wykonywaniem ruchów.

 

Powitania nadszedł czas, miło dzisiaj widzieć Was! ( ręce na biodrach)

Ręce w górę, mały skok, teraz w górę - hop, hop, hop!

 

 

 

 

 

 

 

2.   A teraz przeczytajcie dziecku treść wiersza "Wydmuszki" D. Gellner

 

Przed owalnym lustrem

tłoczą się wydmuszki.

Przymierzają przed nim

pisankowe ciuszki.

Już w lustrze różowo,

zielono i biało,

a wydmuszkom ciągle

kolorów za mało!

Zajrzały do szuflad,

szafy otworzyły,

kropeczki, paseczki

na siebie włożyły.

Gdy tyle kolorów

w lustrze się odbiło,

to w końcu się lustro

w pisankę zmieniło!

Wytłumaczcie dziecku jak wygląda owal na podstawie jajka oraz czym jest wydmuszka i  pisanka.

Zadajcie dziecku pytania:

·       Co robiły wydmuszki?

·       Jakie kolory występowały w wierszu?

·       Jakie wzory włożyły na siebie wydmuszki?

·       W co się zmieniło lustro?

3.    A teraz posłuchajcie piosenki „Pisanki”, której link znajduje się poniżej :

https://www.google.com/search?q=pisanki+piosenka+youtube&oq=pisanki+piosenka+yt&aqs=chrome.1.69i57j0l2.8723j0j8&sourceid=chrome&ie=UTF-8

Razem z dzieckiem stańcie na wprost siebie z plecami wyprostowanymi, nogami lekko w rozkroku.

·       W rytm piosenki poruszajcie głową, wykonując ruchy okrężne

·       W rytm piosenki poruszajcie ramionami wykonując ruchy okrężne

·       W rytm piosenki wykonajcie ruchy okrężne stopami naprzemiennie.

·       A teraz wyciągnijcie jedną rękę przed siebie i palcem wskazującym rysujcie w powietrzu OWAL. Ćwiczenie wykonujemy na zmianę.(raz lewą, raz prawą ręką)

·         A teraz usiądźcie i rysujcie treść piosenki na zmianę na plecach partnera. Najpierw niech rodzic zacznie rysować po pleckach dziecka, potem zamieńcie się rolami.

·       Teraz czas na rozwijanie percepcji wzrokowo-ruchowej i zmysłu dotyku. Niech dziecko siądzię wygodnie przy tacy z mąką lub innym materiałem naturalnym. Słuchając piosenki o pisankach poproście, aby narysowało wybraną pisankę z piosenki.

4.   Razem z dzieckiem obejrzyjcie instrukcję wykonania wydmuszki, która znajduje się poniżej.

                                                 https://ekodziecko.com/jak-zrobic-wydmuszke

 

5.   A teraz razem z dzieckiem wykonajacie kolorową pisankę, wykorzystując wydmuszkę i farby plakatowe.

 

 

Miłego i twórczego dnia  :) :)

1.     na drzewach