Wiosenne powroty -  Zielona wiosna

 

Drodzy Rodzice z grupy „Kangurki „i „Sówki”.

 

Na dzień 03.04.20  proponujemy działania z zakresu edukacji przyrodniczej połączone z ruchem i muzyką.

 

Temat tygodnia: „Wiosenne powroty”

Temat dnia: „Zielona wiosna”.


Cel ogólny:

·        ćwiczenia koordynacji słowno- ruchowej

·        nauka tekstu „Wróbelek”

·        aktywne słuchanie tekstu piosenki „Zielona wiosna”

·        rozwijanie sprawności manualnej

·        rozwijanie wyobraźni przestrzennej

·        rozwijanie poczucia estetyki

Cele operacyjne (dziecko):
 

·        ćwiczy koordynację słowno- ruchową

·        powtarza tekst za rodzicem

  • wymawia tekst z jednoczesnym wykonywaniem ruchów
  • słucha piosenki
  • potrafi opowiedzieć treść piosenki
  • potrafi zilustrować piosenkę za pomocą ruchu oraz  pracy plastycznej
  • maluje z wykorzystaniem wielu kolorów
  • nazywa kolory

 

Pomoce/ środki dydaktyczne:

Zadania dla dzieci i rodziców: Piosenka: „Zielona wiosna” https://www.youtube.com/watch?v=VR50rxz_wGM , farby, kartka A3, pędzle, klawesy lub drewniane przedmioty, dla chętnych opaski na głowę imitujące żabę i bociana.

 

  1. Rozpocznijcie zabawę od prostych ćwiczeń z zakresu logorytmiki. To ćwiczenie na pamięć, uwagę i koordynację ruch -słuch- mowę.

 

„ Raz mały wróbelek” – wierszyk z pokazywaniem.

Raz mały wróbelek
miał mały werbelek
werbelek wróbelka
miał mały felerek
felerek werbelka
małego wróbelka
felerek werbelka
Bęc!

Na słowo:
mały -składamy dłonie jak byśmy w nich trzymali piłeczkę
wróbelek -machamy dłońmi jak skrzydełkami
werbelek- udajemy że gramy na bębenku
felerek-strząsamy dłonią jakby coś się do niej przykleiło
Bęc- klaśnięcie w dłonie .

2.    A teraz usiądźcie wygodnie i  posłuchajcie piosenki „Zielona wiosna”. Słuchając piosenki, poruszajcie się w jej rytm z boku na bok. Dajcie dziecku drewienka, niech wystukuje rytm piosenki. Na refreny poproście dziecko, aby powtarzało wyrazy dźwiękonaśladowcze: kum, kum, kle, kle.

3.    Porozmawiajcie z dzieckiem na temat treści piosenki.

Zadajcie dziecku pytania:

·         Jaki charakter miała piosenka?: Niech dziecko wypowie się, czy piosenka się podobała.

·          Czy  przy tej piosence można poruszać się szybko, czy powoli?

·         Jakie zwierzęta występowały w piosence?

·         O jakiej porze roku jest mowa w piosence?

4.    A teraz poruszajcie się w rytm piosenki:)  Ćwiczenia wykonujcie kilkukrotnie, zgodnie z rytmem piosenki.

·        Kołysanie się z boku na bok z rękami na biodrach

·        Ruchu okrężne tułowia z rękami nad głową

·        Ruchy okrężne głową

·        Ruchy okrężne nadgarstków

·        Ruchy okrężne stóp

·        Ćwiczenia w parach:

- Stopy połączone ze stopami partnera- wykonujcie ruchy imitujące jazdę na rowerze, nie odklejając stóp od partnera.

- Na siedząco przodem do siebie, trzymacie się za ręce, przeciągacie się na zmianę.

- Na siedząco tyłem do siebie, plecy sklejone, przepychacie się na zmianę.

5.    A teraz stwórzcie opowieść ruchową do piosenki. Podzielcie się na bohaterów piosenki i razem zróbcie przedstawienie- teledysk. (Możecie zrobić opaski na głowę z papieru- brystolu żabka, bocian.)

6.    Teraz czas na zilustrowanie plastyczne utworu. Razem z dzieckiem wykonajcie plakat przedstawiający treść piosenki. Wykorzystujcie jak najwięcej kolorów farb, pobudzajcie dziecko, aby opisywało, co maluje, jakich kolorów używa.

 

 

 

 

Miłego, wiosennego  dnia:)