Wiosenne powroty - Zielona wiosna
Drodzy Rodzice z grupy „Kangurki „i „Sówki”.
Na dzień 03.04.20 proponujemy działania z zakresu edukacji przyrodniczej połączone z ruchem i muzyką.
Temat tygodnia: „Wiosenne powroty”
Temat dnia: „Zielona wiosna”.
Cel ogólny:
· ćwiczenia koordynacji słowno- ruchowej
· nauka tekstu „Wróbelek”
· aktywne słuchanie tekstu piosenki „Zielona wiosna”
· rozwijanie sprawności manualnej
· rozwijanie wyobraźni przestrzennej
· rozwijanie poczucia estetyki
Cele operacyjne (dziecko):
· ćwiczy koordynację słowno- ruchową
· powtarza tekst za rodzicem
Pomoce/ środki dydaktyczne:
Zadania dla dzieci i rodziców: Piosenka: „Zielona wiosna” https://www.youtube.com/watch?v=VR50rxz_wGM , farby, kartka A3, pędzle, klawesy lub drewniane przedmioty, dla chętnych opaski na głowę imitujące żabę i bociana.
„ Raz
mały wróbelek” – wierszyk z pokazywaniem.
Raz mały wróbelek
miał mały werbelek
werbelek wróbelka
miał mały felerek
felerek werbelka
małego wróbelka
felerek werbelka
Bęc!
Na słowo:
mały -składamy dłonie jak byśmy w nich trzymali piłeczkę
wróbelek -machamy dłońmi jak skrzydełkami
werbelek- udajemy że gramy na bębenku
felerek-strząsamy dłonią jakby coś się do niej przykleiło
Bęc- klaśnięcie w dłonie .
2. A teraz usiądźcie wygodnie i posłuchajcie piosenki „Zielona wiosna”. Słuchając piosenki, poruszajcie się w jej rytm z boku na bok. Dajcie dziecku drewienka, niech wystukuje rytm piosenki. Na refreny poproście dziecko, aby powtarzało wyrazy dźwiękonaśladowcze: kum, kum, kle, kle.
3. Porozmawiajcie z dzieckiem na temat treści piosenki.
Zadajcie dziecku pytania:
· Jaki charakter miała piosenka?: Niech dziecko wypowie się, czy piosenka się podobała.
· Czy przy tej piosence można poruszać się szybko, czy powoli?
· Jakie zwierzęta występowały w piosence?
· O jakiej porze roku jest mowa w piosence?
4. A teraz poruszajcie się w rytm piosenki:) Ćwiczenia wykonujcie kilkukrotnie, zgodnie z rytmem piosenki.
· Kołysanie się z boku na bok z rękami na biodrach
· Ruchu okrężne tułowia z rękami nad głową
· Ruchy okrężne głową
· Ruchy okrężne nadgarstków
· Ruchy okrężne stóp
· Ćwiczenia w parach:
- Stopy połączone ze stopami partnera- wykonujcie ruchy imitujące jazdę na rowerze, nie odklejając stóp od partnera.
- Na siedząco przodem do siebie, trzymacie się za ręce, przeciągacie się na zmianę.
- Na siedząco tyłem do siebie, plecy sklejone, przepychacie się na zmianę.
5. A teraz stwórzcie opowieść ruchową do piosenki. Podzielcie się na bohaterów piosenki i razem zróbcie przedstawienie- teledysk. (Możecie zrobić opaski na głowę z papieru- brystolu żabka, bocian.)
6. Teraz czas na zilustrowanie plastyczne utworu. Razem z dzieckiem wykonajcie plakat przedstawiający treść piosenki. Wykorzystujcie jak najwięcej kolorów farb, pobudzajcie dziecko, aby opisywało, co maluje, jakich kolorów używa.
Miłego, wiosennego dnia:)