Wiosenne powroty-  Kolorowe kwiaty

Drodzy Rodzice z grupy „Kangurki „i „Sówki”.

Na dzień 01.04.20  proponujemy działania z zakresu edukacji matematycznej połączone  z ruchem, muzyką i działalnością plastyczną.

Temat tygodnia: „Wiosenne powroty”

Temat dnia: „Kolorowe kwiaty”.
Cel ogólny:

·        Rozpoznawanie i nazywanie wiosennych kwiatów

·        Rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej, precyzji ruchów i dokładności

·        Usprawnianie umiejętności liczenia, doliczanie i odliczanie do podanej liczby  o jeden mniej- więcej.

·        Rozwijanie umiejętności poslugiwania się przymiotnikami długi-krótki

·        Ćwiczenia sprawności ruchowej, koordynacji ruchowej

Cele operacyjne (dziecko):

·        Potrafi rozpoznać i nazwać kwiaty

·        Potrafi pogrupować kwiaty według kolorów

·        Doskonali liczenie w dostępnym zakresie.

·        Rozumie znaczenie przymiotników krótki, długi

·        Potrafi dopasować długość łodyg do wielkości wazonu.

·        Ćwiczy koordynację ruchową

·        Słucha piosenki

Pomoce dydaktyczne: wiersz pt. „ Kwiatki Kasi” P. Siewiera- Kozłowska, kwiaty, wazony, karty pracy, kredki, karton, papierowe koła, utwór muzyczny „Ogrodniczka”, utwór „Wiosna” A. Vivaldi, różne odcienie kredek koloru zielonego, około 10 szt.stokrotek z papieru biało- żótego, klej.

Zadania dla rodziców:

1.   Kreatywne powitanki: Siądźcie wygodnie naprzeciw siebie i zaśpiewajcie piosenkę powitalną na melodię: „Wlazł kotek” (powtórzcie kilkukrotnie)

o   Dzień dobry, dzień dobry zabawy nadszedł czas.

Dzień dobry, dzień dobry jaki humor masz?

Gdy zaśpiewacie piosenkę pokażcie za pomocą mimiki „Jakie macie humory?”. Pobawcie się trochę w aktorów- za pomocą różnorodnej mimiki pokazujcie różne nastroje.

2.    A teraz trochę matematyki podczas zabawy dydaktycznej "Kwiatki Kasi"- w oparciu o wiersz P. Siewiera- Kozłowskiej. Dodatkowo przygotujcie szablony lub zdjęcie kwiatka: tulipan,bratek,żonkil,stokrotka.
Przeczytajcie dziecku wiersz i pokazujcie kolejne kwiaty zgodnie z jego treścią:

Kasia kwiatki raz wąchała
– A psik! (Trzy wdechy nosem przed okrzykiem A psik!).
A wąchając tak śpiewała:
Tulipan, to pierwszy kwiatek.
Drugi kwiatek, to jest bratek.
Żonkil, to już trzeci kwiatek,
A stokrotka – czwarty kwiatek.
Hokus pokus! Policz sam!
Ile kwiatków razem mam?

Zapytajcie teraz dziecko:
Ile kwiatków ma Kasia?
Jaki kwiatek był pierwszy, drugi, trzeci .....?

A teraz niech dziecko odwróci się tyłem, schowajcie jeden kwiatek, poproście, aby dziecko  odgadywało, którego kwiatka brakuje, niech odgadnie jego nazwę.

 

3.    „Liczymy kwiaty” – Wręczcie dziecku 4 kwiaty (narysowane kwiaty lub szablony kwiatów) dodatkowo przygotujcie szablon niskiego  i wysokiego wazonu). Poproście, aby dziecko nazwało kwiat, pobudzajcie dziecko do wypowiedzi, zadając pytania:

Jakiego koloru jest np.: tulipan

Czym się różni np.tulipan od stokrotki?

Opiszcie różnice w ich wyglądzie, porównajcie długości łodyg.
A teraz poproście dziecko, aby umieściło w niskim wazonie stokrotki, bratki   w wysokim – tulipany, żonkile.

4.   Zabawa ruchowa przy piosence : „Ogrodniczka”

https://www.youtube.com/watch?v=zhvQFI04CX8

·        Ruchy okrężne ramion

·        Ruchy okrężne głową

·        Ruchy okrężne rąk

·        Ruchy okrężne bioder

·        Ruchy okrężne stóp na zmianę

·        Ćwiczenia w parach przodem do siebie, trzymając się za ręce (osoby na zmianę wykonują przysiad)

·        Ćwiczenia w parach na siedząco, tyłem do siebie, plecy sklejone- Skłony na zmianę

 

5.   "Stokrotka" - praca plastyczna.
Zaopatrzcie dziecko w kredki w różnych odcieniach koloru zielonego oraz kartkę papieru A4. Podczas słuchania utworu "Wiosna" A.Vivaldi poproście dziecko, żeby w rytm muzyki rysowały pionowe kreski na całej kartce.
Po wysłuchaniu utworu odkładamy zieloną kredki i rozdajemy wcześniej przygotowane główki stokrotek, aby dziecko mogło je nakleić.

 

 

 

Miłego, wiosennego  dnia:)