Wiosenne powroty- Kolorowe kwiaty
Drodzy Rodzice z grupy „Kangurki „i „Sówki”.
Na dzień 01.04.20 proponujemy działania z zakresu edukacji matematycznej połączone z ruchem, muzyką i działalnością plastyczną.
Temat tygodnia: „Wiosenne powroty”
Temat dnia: „Kolorowe
kwiaty”.
Cel ogólny:
· Rozpoznawanie i nazywanie wiosennych kwiatów
· Rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej, precyzji ruchów i dokładności
· Usprawnianie umiejętności liczenia, doliczanie i odliczanie do podanej liczby o jeden mniej- więcej.
· Rozwijanie umiejętności poslugiwania się przymiotnikami długi-krótki
· Ćwiczenia sprawności ruchowej, koordynacji ruchowej
Cele operacyjne (dziecko):
· Potrafi rozpoznać i nazwać kwiaty
· Potrafi pogrupować kwiaty według kolorów
· Doskonali liczenie w dostępnym zakresie.
· Rozumie znaczenie przymiotników krótki, długi
· Potrafi dopasować długość łodyg do wielkości wazonu.
· Ćwiczy koordynację ruchową
· Słucha piosenki
Pomoce dydaktyczne: wiersz pt. „ Kwiatki Kasi” P. Siewiera-
Kozłowska, kwiaty, wazony, karty pracy, kredki, karton, papierowe koła, utwór
muzyczny „Ogrodniczka”, utwór „Wiosna” A. Vivaldi, różne odcienie kredek koloru
zielonego, około 10 szt.stokrotek z papieru biało- żótego, klej.
Zadania dla rodziców:
1. Kreatywne powitanki: Siądźcie wygodnie naprzeciw siebie i zaśpiewajcie piosenkę powitalną na melodię: „Wlazł kotek” (powtórzcie kilkukrotnie)
o Dzień dobry, dzień dobry zabawy nadszedł czas.
Dzień dobry, dzień dobry jaki humor masz?
Gdy zaśpiewacie piosenkę pokażcie za pomocą mimiki „Jakie macie humory?”. Pobawcie się trochę w aktorów- za pomocą różnorodnej mimiki pokazujcie różne nastroje.
2. A teraz trochę
matematyki podczas zabawy dydaktycznej "Kwiatki Kasi"- w oparciu o
wiersz P. Siewiera- Kozłowskiej. Dodatkowo
przygotujcie szablony lub zdjęcie kwiatka: tulipan,bratek,żonkil,stokrotka.
Przeczytajcie dziecku wiersz i pokazujcie kolejne kwiaty zgodnie z jego
treścią:
Kasia
kwiatki raz wąchała
– A psik! (Trzy wdechy nosem przed okrzykiem A psik!).
A wąchając tak śpiewała:
Tulipan, to pierwszy kwiatek.
Drugi kwiatek, to jest bratek.
Żonkil, to już trzeci kwiatek,
A stokrotka – czwarty kwiatek.
Hokus pokus! Policz sam!
Ile kwiatków razem mam?
Zapytajcie teraz dziecko:
Ile kwiatków ma Kasia?
Jaki kwiatek był pierwszy, drugi, trzeci .....?
A teraz niech dziecko odwróci się tyłem, schowajcie jeden kwiatek, poproście,
aby dziecko odgadywało, którego kwiatka brakuje, niech odgadnie jego
nazwę.
3. „Liczymy kwiaty” – Wręczcie dziecku 4 kwiaty (narysowane kwiaty lub szablony kwiatów) dodatkowo przygotujcie szablon niskiego i wysokiego wazonu). Poproście, aby dziecko nazwało kwiat, pobudzajcie dziecko do wypowiedzi, zadając pytania:
Jakiego koloru jest np.: tulipan
Czym się różni np.tulipan od stokrotki?
Opiszcie
różnice w ich wyglądzie, porównajcie długości łodyg.
A teraz poproście dziecko, aby umieściło w niskim wazonie stokrotki, bratki
w wysokim – tulipany, żonkile.
4. Zabawa ruchowa przy piosence : „Ogrodniczka”
https://www.youtube.com/watch?v=zhvQFI04CX8
· Ruchy okrężne ramion
· Ruchy okrężne głową
· Ruchy okrężne rąk
· Ruchy okrężne bioder
· Ruchy okrężne stóp na zmianę
· Ćwiczenia w parach przodem do siebie, trzymając się za ręce (osoby na zmianę wykonują przysiad)
· Ćwiczenia w parach na siedząco, tyłem do siebie, plecy sklejone- Skłony na zmianę
5.
"Stokrotka" - praca plastyczna.
Zaopatrzcie dziecko w kredki w różnych odcieniach koloru zielonego oraz kartkę
papieru A4. Podczas słuchania utworu "Wiosna" A.Vivaldi
poproście dziecko, żeby w rytm muzyki rysowały pionowe kreski na całej kartce.
Po wysłuchaniu utworu odkładamy zieloną kredki i rozdajemy wcześniej
przygotowane główki stokrotek, aby dziecko mogło je nakleić.
Miłego, wiosennego dnia:)