Wiosenne powroty – Pan bocian

Drodzy Rodzice z grupy „Kangurki „i „Sówki”.

Na 31.03.20  proponujemy działania literackie, ruchowo-muzyczne,  połączone   z działalnością plastyczną.

Temat tygodnia: „Wiosenne powroty”

Temat dnia: „Pan bocian”.

Cel ogólny:

·        stwarzanie warunków do kontaktu z przyrodą,

·        ćwiczenia narządu mowy

·        ćwiczy koordynację ruchową

·        rozwijanie łączenia ruchu z tekstem

·        ćwiczenia sprawności manualnej

·        ćwiczenia percepcji wzrokowej

Cele operacyjne (dziecko):
 

·        potrafi zaśpiewac piosenkę na powitanie z jednoczesnym wykonywaniem ruchów

·        słucha tekstu

·        ćwiczy aparat artykulacyjny na sylabach

·        wyraża ruchem tekst piosenki

·        rytmicznie wykonuje ćwiczenia- maszeruje według podanego wzoru ruchowego

·        rytmicznie gra na drewienkach

·        wykonuje pracę plastyczną według wzoru


Pomoce/ środki dydaktyczne: Piosenka na podstawie wiersza M. Konopnicka „Bocian”, filmik instruktarzowy „Jak zrobić bociana?”, płatki kosmetyczne, klej,

papier/ brystol czerwony i czarny, zielona bibuła/papier, drewniane przedmioty, np.: łyżki, klocki, drewienka

 

 Zadania dla dzieci i rodziców:

1.   Na powitanie:

Na powitanie zaśpiewajcie piosenkę z poprzedniego tygodnia na melodię „Wlazł kotek” (tekst z jednoczesnym wykonywaniem ruchów.):

 

Dzień dobry, dzień dobry witam was. (Ukłony w prawo i w lewo)

Chcę skakać, chcę tupać, bo już czas.(Skoki, tupanie)

 

(Powitanie powtórzcie parę razy.)

2.    Bocian”- przeczytajcie dwukrotnie wiersz M. Konopnicka „Bocian”.

Za drugim razem niech dziecko powtarza kwestię bociana (kle,kle, kle)


Bociek, bociek leci!
Dalej, żywo, dzieci!
Kto bociana w lot wyścignie,
Temu kasza nie ostygnie.

Kle, kle, kle, kle, kle!

Bociek dziobem klaska:
Wyjdźcież, jeśli łaska!
Niech zobaczę, niech powitam,
Niech o zdrowie się zapytam.

Kle, kle, kle, kle, kle!

— A ty, boćku stary,
Piórek masz do pary;
Żaby je liczyły w błocie,
Naliczyły cztery krocie.

Kle, kle, kle, kle, kle!

Nim skończyły liczyć,
Już je zaczął ćwiczyć.
— Oj, bocianie, miły panie,
Miejże dla nas zmiłowanie!

Kle, kle, kle, kle, kle!

3.   A teraz posłuchajcie piosenki-

https://www.youtube.com/watch?v=kk5oMrOkffc  

Razem z dzieckiem możecie obejrzeć teledysk. Swórzcie orkiestrę, biorąc do ręki  drewniane łyżki, klocki, itp.: razem wystukujcie refren piosenki. Poruszajcie się w jej rytm maszerując.

·         Marsz z wysoko unoszonymi kolanami z jednoczesnym graniem na drewienkach

·         Marsz z wyprostowanymi nogami- wyrzuty nóg do przodu

 

4.   A teraz razem z dzieckiem wykonajacie pracę platyczną „Pan bocian” według instrukcji podanych w poniższym filmie.

 

https://www.youtube.com/watch?v=aEuv2CgQvPI

Miłego, wiosennego  dnia:)

 

1.     Pączki na drzewach

2.      

3.               Deszczyk popadał,

4.               słonko przygrzało,

5.               patrzcie, o! patrzcie,

6.               co to się stało!

7.      

8.                             Idzie wiosenka,

9.                             podnosi rączki

10.                         i do gałązek

11.                         przyczepia pączki

12.  

13.            Jest już ich dużo,

14.             jest ich tysiące,

15.             wiatr je kołysze,

16.             ogrzewa słońce.

17.  

18.                         Wiatr je kołysze

19.                         w tę i w tę stronę -

20.                         wnet się rozwiną