Wiosenne przebudzenie-  Liczymy nasionka

 

Drodzy Rodzice z grupy „Kangurki „i „Sówki”.

 

Na dzień 25.03.20  proponujemy działania z zakresu edukacji matematycznej połączone  z ruchem i muzyką

 

 

Temat tygodnia: „Wiosenne przebudzenie”

Temat dnia: „Liczymy nasionka”.


Cel ogólny:

·        przeliczanie ziaren fasoli za pomocą liczebników głównych i porządkowych

·        posługiwanie się określeniem mniej, więcej, tyle samo

·        ułożenie koła z ziaren fasoli i grochu

·        wykonanie instrumentu perkusyjnego

·        gra na wykonanym instrumencie

·        ćwiczenia sprawności ruchowej

 

Cele operacyjne (dziecko):
 

·        przelicza elementy

·        stosuje określenie- więcej i mniej

·        ćwiczy wszystkie zmysły

·        układa figurę koła z ziaren fasoli i grochu

·        wykonuje instrument

·        ćwiczy koordynację ruchową

·        słucha piosenki

 


Pomoce/ środki dydaktyczne: Piosenka „ Ptaszki fruwają”, ziarna fasoli, 2 miseczki, plastikowa butelka, kolorowy papier, bibuła, naklejki,

 

Zadania dla dzieci i rodziców:
https://www.youtube.com/watch?v=zn2ihUfMV_M

 

1.    Wykonajcie razem z dziećmi powitalny masażyk, który poznaliście już  w poprzednich propozycjach zajęć.

IDZIE PANI, WIETRZYK WIEJE
Idzie pani: tup, tup, tup,
[Dziecko zwrócone do nas plecami. Na przemian z wyczuciem stukamy w jego plecy opuszkami palców wskazujących]
dziadek z laską: stuk, stuk, stuk,
[delikatnie stukamy zgiętym palcem]
skacze dziecko: hop, hop, hop,
[naśladujemy dłonią skoki, na przemian opierając ją na przegubie i na palcach]
żaba robi długi skok.
[z wyczuciem klepiemy dwie odległe części ciała dziecka np. stopy i głowę]
Wieje wietrzyk: fiu, fiu, fiu,
[dmuchamy w jedno i w drugie ucho dziecka]
kropi deszczyk: puk, puk, puk,
[delikatnie stukamy w jego plecy wszystkimi palcami]
deszcz ze śniegiem: chlup, chlup, chlup,
[Klepiemy dziecko po plecach dłońmi złożonymi w „miseczki”]
a grad w szyby łup, łup, łup.
[lekko stukamy dłońmi zwiniętymi w pięści]
Świeci słonko, [gładzimy wewnętrzną stroną dłoni ruchem kolistym]
wieje wietrzyk, [Dmuchamy we włosy dziecka]
pada deszczyk. [z wyczuciem stukamy opuszkami palców w jego plecy]
Czujesz dreszczyk? [leciutko szczypiemy w kark]

 

2.    A teraz posłuchajcie piosenki „Ptaszki fruwają”, a następnie zilustrujcie ruchem jej treść. Postępujcie według  ruchów w podanym teledysku.

          https://www.youtube.com/watch?v=zn2ihUfMV_M

 

3.    Porozmawiajcie z dzieckiem na temat treści piosenki.

     Zadajcie dziecku pytanie: „ Czego szukały ptaszki?”

 

4.    Ponownie włączcie piosenkę i pobawcie się w zabawę:  „Szukamy ziarenek”. Rozsypcie ziarna fasoli i grochu na podłodze. Niech dziecko zbiera i  dzieli ziarna do dwóch miseczek. W każdej miseczce niech będzie po 5 ziaren.

  Następnie niech dziecko przeliczy ziarna w każdej miseczce.

  Możecie dokładać i odejmować ziaren, tak aby dziecko miało możliwość    przeliczania i uzyskiwania różnych wyników.

  A teraz ze wszystkich ziaren niech dziecko ułoży na podłodze koło.

 

5.    Teraz niech dziecko wrzuci ziarna do plastikowej butelki, z której powstanie instrumant perkusyjny. Butelkę możecie przyozdobić  kolorową bibułą, naklejkami, czy kolorowym papierem.

 

6.    Teraz włączcie ulubioną, rytmiczną muzykę i razem z dzieckiem wykonajcie proste ćwiczenia ruchowe:

·         Marsz

·         Skoki obunóż (Żabki)

·         Stanie na jednej nodze (Bocian)

·         Kołysanie

·         Ćwiczenia w parach: Siedzimy plecami do siebie- przepychamy się, siedzimy przodem do siebie- przeciągamy się, stojąc przodem do siebie- kucamy na zmianę.

·         Bieg w miejscu

·         Przysiady

 

 

Miłego, wiosennego  dnia: