Wiosenne przebudzenie- Liczymy nasionka
Drodzy Rodzice z grupy „Kangurki „i „Sówki”.
Na dzień 25.03.20 proponujemy działania z zakresu edukacji matematycznej połączone z ruchem i muzyką
Temat tygodnia: „Wiosenne przebudzenie”
Temat dnia: „Liczymy nasionka”.
Cel ogólny:
· przeliczanie ziaren fasoli za pomocą liczebników głównych i porządkowych
· posługiwanie się określeniem mniej, więcej, tyle samo
· ułożenie koła z ziaren fasoli i grochu
· wykonanie instrumentu perkusyjnego
· gra na wykonanym instrumencie
· ćwiczenia sprawności ruchowej
Cele operacyjne (dziecko):
· przelicza elementy
· stosuje określenie- więcej i mniej
· ćwiczy wszystkie zmysły
· układa figurę koła z ziaren fasoli i grochu
· wykonuje instrument
· ćwiczy koordynację ruchową
· słucha piosenki
Pomoce/ środki dydaktyczne: Piosenka „ Ptaszki fruwają”, ziarna fasoli, 2 miseczki,
plastikowa butelka, kolorowy papier, bibuła, naklejki,
Zadania dla dzieci i rodziców:
https://www.youtube.com/watch?v=zn2ihUfMV_M
1. Wykonajcie razem z dziećmi powitalny masażyk, który poznaliście już w poprzednich propozycjach zajęć.
IDZIE PANI, WIETRZYK WIEJE
Idzie pani: tup, tup, tup,
[Dziecko zwrócone do nas plecami. Na przemian z wyczuciem stukamy w jego plecy
opuszkami palców wskazujących]
dziadek z laską: stuk, stuk, stuk,
[delikatnie stukamy zgiętym palcem]
skacze dziecko: hop, hop, hop,
[naśladujemy dłonią skoki, na przemian opierając ją na przegubie i na palcach]
żaba robi długi skok.
[z wyczuciem klepiemy dwie odległe części ciała dziecka np. stopy i głowę]
Wieje wietrzyk: fiu, fiu, fiu,
[dmuchamy w jedno i w drugie ucho dziecka]
kropi deszczyk: puk, puk, puk,
[delikatnie stukamy w jego plecy wszystkimi palcami]
deszcz ze śniegiem: chlup, chlup, chlup,
[Klepiemy dziecko po plecach dłońmi złożonymi w „miseczki”]
a grad w szyby łup, łup, łup.
[lekko stukamy dłońmi zwiniętymi w pięści]
Świeci słonko, [gładzimy wewnętrzną stroną dłoni ruchem kolistym]
wieje wietrzyk, [Dmuchamy we włosy dziecka]
pada deszczyk. [z wyczuciem stukamy opuszkami palców w jego plecy]
Czujesz dreszczyk? [leciutko szczypiemy w kark]
2. A teraz posłuchajcie piosenki „Ptaszki fruwają”, a następnie zilustrujcie ruchem jej treść. Postępujcie według ruchów w podanym teledysku.
https://www.youtube.com/watch?v=zn2ihUfMV_M
3. Porozmawiajcie z dzieckiem na temat treści piosenki.
Zadajcie dziecku pytanie: „ Czego szukały ptaszki?”
4. Ponownie włączcie piosenkę i pobawcie się w zabawę: „Szukamy ziarenek”. Rozsypcie ziarna fasoli i grochu na podłodze. Niech dziecko zbiera i dzieli ziarna do dwóch miseczek. W każdej miseczce niech będzie po 5 ziaren.
Następnie niech dziecko przeliczy ziarna w każdej miseczce.
Możecie dokładać i odejmować ziaren, tak aby dziecko miało możliwość przeliczania i uzyskiwania różnych wyników.
A teraz ze wszystkich ziaren niech dziecko ułoży na podłodze koło.
5. Teraz niech dziecko wrzuci ziarna do plastikowej butelki, z której powstanie instrumant perkusyjny. Butelkę możecie przyozdobić kolorową bibułą, naklejkami, czy kolorowym papierem.
6. Teraz włączcie ulubioną, rytmiczną muzykę i razem z dzieckiem wykonajcie proste ćwiczenia ruchowe:
· Marsz
· Skoki obunóż (Żabki)
· Stanie na jednej nodze (Bocian)
· Kołysanie
· Ćwiczenia w parach: Siedzimy plecami do siebie- przepychamy się, siedzimy przodem do siebie- przeciągamy się, stojąc przodem do siebie- kucamy na zmianę.
· Bieg w miejscu
· Przysiady
Miłego, wiosennego dnia: